در موضوع حقوقهای نجومی جدی‌تر عمل کنید

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۱ آذر ۱۳۹۵


در موضوع حقوقهای نجومی جدی‌تر عمل کنید

در خواست عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از دیوان محاسبات

در موضوع حقوقهای نجومی جدیتر عمل کنید

محمدعلی پور مختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به عدم همکاری دیوان محاسبات در ارائه گزارش فیشهای نجومی به دستگاه قضا،اظهار داشت: دولت با اعلام مواضعش درباره فیشهای نجومی آنها را قانونی برشمرده است. وزیر اقتصاد و سابقاً سخنگوی دولت نیز بهنوعی از این روند غیرقانونی و غیر مشروع دفاع کردهاند.

وی بابیان اینکه دولت باید در قبال فیشهای نجومی پاسخگو باشد، افزود: از سوی دیگر توقع داریم که دیوان محاسبات دراین قضیه جدی و قاطع‌تر برخورد کند. پور مختار با اشاره به گزارش اخیر دیوان محاسبات درباره فیشهای نجومی، ‌تصریح کرد: دیوان محاسبات اخیراً گزارش مختصر و کلی دراین‌باره قرائت کرد که در آن مشخص شد نزدیک به 400 نفر از مدیران دولتی جزء نجومی بگیران غیرقانونی هستند، این در حالی است که تاکنون دولت هیچ‌یک از مدیران متخلف را به دستگاه قضا معرفی نکرده است. عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه بیان داشت: البته دیوان محاسبات اخیراً دراین زمینه در حال انجام اقداماتی است که به‌صورت مستند آن را ارائه کند. همچنین اعلام کرده که 10 نفر از مدیران متخلف حاضر به پگس دادن حقوقهای نجومی‌شان نیستند که باید هم این افراد و هم بقیه به قوه قضاییه ارجاع داده شوند. چراکه یک امر غیرقانونی مرتکب شده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تعدادی از نمایندگان نیز خواستار پیگیری این مسئله شدیم که رئیس دیوان محاسبات اسامی هر 400 نفر را اعلام کند و گزارش دقیق و شفافی دراین خصوص به دستگاه قضایی ارائه کند.


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *