در مورد آپارتمان‌نشینی و هزینه‌های آن بیشتر بدانیم

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۷ فروردین ۱۳۹۶


در مورد آپارتمان‌نشینی و هزینه‌های آن بیشتر بدانیم

در مورد آپارتماننشینی و هزینههای آن بیشتر بدانیم

در این گزارش به بیان برخی نکات مهم در مورد شرایط آپارتماننشینی و هزینههای آن پرداختهشده است.

هزینههای آپارتماننشینی

هر کس آپارتمانی را خریداری می‌کند به نسبت‌ مساحت قسمت اختصاصی خریداری خود در زمینی که ساختمان‌ روی آن بناشده یا اختصاص به ساختمان دارد مشاعاً سهیم می‌شود.

امتناع از پرداخت هزینه

در صورت امتناع مالک یا استفاده‌کننده از پرداخت‌ سهم خود از هزینه‌های مشترک‌ از طرف‌ مدیر یا هیأت مدیران‌ وسیله اظهارنامه با ذکر مبلغ بدهی و صورت ریز آن مطالبه می‌شود.

هر مالک یا استفاده‌کننده ظرف 10 روز از تاریخ ابلاغ اظهارنامه ‌سهم بدهی خود را نپردازد مدیر یا هیأت مدیران می‌توانند به‌ تشخیص خود و با توجه به امکانات از دادن خدمات مشترک از قبیل شوفاژ، تهویه مطبوع‌، آب گرم‌، برِق، گاز و غیره به او خودداری‌ کنند و درصورتی‌که مالک و یا استفاده‌کننده هم‌زمان اقدام به تصفیه‌حساب نکند اداره ثبت محل وقوع آپارتمان به تقاضای مدیر یا هیأت مدیران برای وصول وجه مزبور بر طبق اظهارنامه ابلاغ‌شده‌ اجراییه صادر خواهد کرد.

شکایت قضایی

درصورتی‌که عدم ارائه خدمات مشترک ممکن یا مؤثر نباشد، مدیر یا مدیران مجموعه می‌توانند به مراجع قضایی شکایت کنند.

دادگاهها موظف‌اند این‌گونه شکایات را خارج از نوبت رسیدگی و واحد بدهکار را از دریافت خدمات دولتی که به‌ مجموعه ارائه می‌شود، محروم کنند و تا دو برابر مبلغ بدهی به نفع‌ مجموعه جریمه کنند.

استفاده مجدد از خدمات‌، موکول به پرداخت هزینه‌های معوِق واحد مربوط بنا به گواهی مدیر یا مدیران و یا به‌حکم دادگاه و نیز هزینه مربوط به استفاده مجدد خواهد بود.

مجازات بیتفاوتها

درصورتی‌که مالک یا استفاده‌کننده مجدداً و مکرراً در دادگاه محکوم‌به ‌پرداخت‌ هزینه‌های‌ مشترک‌ شود علاوه بر سایر پرداختیها مکلف به‌ پرداخت مبلغی معادل مبلغ محکوم بها به‌عنوان جریمه است. منبع: خبرنگاران جوان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *