در صورت تأخیر در ارائه لایحه حمایت از محیط‌بانان خانم ابتکار باید پاسخگوی مجلس باشد

دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۰ آبان ۱۳۹۵


در صورت تأخیر در ارائه لایحه حمایت از محیط‌بانان خانم ابتکار باید پاسخگوی مجلس باشد

در صورت تأخیر در ارائه لایحه حمایت از  محیطبانان خانم ابتکار باید پاسخگوی مجلس باشد

120325046

نایبرئیس فراکسیون محیطزیست و توسعه پایدار مجلس، با ابراز تأسف از مجروح شدن محیط بان آستارایی از سوی شکارچیان غیرمجاز گفت: در صورت تأخیر بیشتر دولت در ارائه لایحه حمایت از محیطبانان ابتکار باید در مجلس پاسخگو باشد.

جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تأکید بر اینکه فراکسیون محیط‌زیست مجلس به‌صورت جدی پیگیر رفع مشکلات محیط‌بانان است، تصریح کرد: بار دیگر به خانم ابتکار هشدار می‌دهیم که لایحه حمایت از محیط‌بانان را هرچه سریع‌تر به مجلس ارائه کند و چنانچه سریع‌تر نسبت به این کار اقدام نکند باید در مجلس پاسخگو باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با ابراز تأسف از مجروح و زخمی شدن محیط بان آستارایی از سوی شکارچیان غیرمجاز از تأخیر دولت در ارائه لایحه حمایت از محیط‌بانان به مجلس انتقاد کرد و گفت: هرچند قرار بود دولت هرچه سریع‌تر لایحه مذکور را به مجلس ارائه کند اما متأسفانه همچنان در ارائه آن تعلل می‌کند درحالی‌که خطرات زیادی از سوی شکارچیان غیرمجاز این قشر مظلوم و بی‌دفاع را تهدید می‌کند.

مجازات شکارچیان غیرمجاز باید تشدید شود

کوچکی نژاد بر ضرورت تشدید مجازات شکارچیان غیرمجاز تأکید کرد و گفت: میزان مجازات متعدیان به حافظان محیط‌زیست باید به‌گونه‌ای باشد که دیگر هیچ شکارچی غیرمجازی جرئت تعدی و تجاوز به محیط‌بانان را نداشته باشد.

وی بر لزوم پرداخت سریع‌تر دیه محیط‌بانان شهید و افزایش حمایتها از آنها تأکید کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست باید حمایتهای لازم را از محیط‌بانان آسیب‌دیده در دستور کار خود قرار داده و به‌عنوان متولی تلاش جدی برای پیگیری سریع‌تر پرونده آنها داشته باشد. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، شغل محیط‌بانی را شغلی بسیار پرخطر و طاقت‌فرسا خواند و گفت: باوجود تمامی مشکلات و خطراتی که از سوی شکارچیان غیرمجاز حافظان طبیعت را تهدید می‌کند اما این قشر با تمام توان از محیط‌زیست و گونه‌های نادر جانوری حفاظت می‌کنند درحالی‌که با مشکلات معیشتی، اجتماعی، قضایی زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

نائب رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه حمایتهای قضایی، اقتصادی و اجتماعی از محیط‌بانان به‌صورت جدی باید موردتوجه قرار گیرد، تصریح کرد: همان‌طور که نیروی نظامی و انتظامی کشور در حین مأموریت و در مقابله با اشرار بااقتدار تمام از سلاح خود استفاده و در صورت تعدی اشرار و قانون‌شکنان به آنها بالاترین مجازات برای متعدیان در نظر گرفته می‌شود بنابراین باید تمهیداتی اندیشیده شود تا محیط‌بانان هم در مواجهه با شکارچیان غیرمجاز و متعدیان به محیط‌زیست بتوانند از سلاح خود استفاده کنند.


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *