در خصوص ادعای کمک بابک زنجانی به روحانی : اینکه متهم حرفی بزند تا اینکه آن حرف ثابت بشود فرق دارد.

دسته: آخرین مطالب , تیتر ویژه
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶


در خصوص ادعای کمک بابک زنجانی به روحانی : اینکه متهم حرفی بزند تا اینکه آن حرف ثابت بشود فرق دارد.

نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه:

در خصوص ادعای کمک بابک زنجانی به روحانی : اینکه متهم حرفی بزند تا اینکه آن حرف ثابت بشود فرق دارد.

سخنگوی‌ قوه‌قضاییه در مورد ادعایی مبنی بر اینکه قوه‌قضاییه تائید کرده که بابک زنجانی به ستاد روحانی در انتخابات گذشته کمک کرده است، گفت: رییس قوه قضائیه به نقل از زنجانی این حرف را گفته و ادامه داده است که نمی‌شود به حرف او اطمینان کرد.

واکنش اژه ای به ادعای یکی از نامزدهای انتخاباتی به نقل از بابک زنجانی: آیت الله لاریجانی گفته بود نمی توان به این حرف اطمینان کرد / اینکه متهم حرف بزند تا اینکه حرفش ثابت شود فرق دارد

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری بعد از ظهر امروز خود با تاکید بر اینکه در دستگاه‌قضایی تلاش شده به تمامی پرونده‌ها طبق قانون رسیدگی شود، گفت: برای ما فرقی که شخص وابسته به کدام جناح سیاسی و حزبی می‌باشد. کسانی که مورد اتهام قرار گرفته‌اند یا گزارشی از طرف مردم در رابطه با تخلف آنها داده شده است و یا اینکه خود دادستان متوجه اقدامات آنها شده هرکس که باشد و به هر جناح و گروهی وابسته باشد، دستگاه قضایی بدون توجه به این ملاحظات کار خود را دنبال می‌کند.

او افزود: بعضی از افراد زرنگ هستند و بعضی از افراد توانایی این را دارند که چند وکیل و چند مشاور حقوقی داشته باشند که جمع‌آوری عدله و تحقیق درباره جرائم اینها سخت‌تر از سایر گزینه‌ها است. بعضی تبهکاران هم به گونه‌ای عمل می‌کنند که کشف جرم آنها سخت‌تر است.

معاون اول قوه قضائیه افزود: تلاش ما این بوده است که در رسیدگی به هر پرونده‌ای در چارچوب قانون عمل کنیم و ممکن است کسی که رسیدگی به پرونده به میل او نباشد بر علیه قوه قضائیه صحبت کند.

محسنی‌اژه‌ای بیان کرد: ممکن است پرونده‌ای تشکیل شود که فردی وابسته به جناح‌ها و جریان‌های سیاسی در آن درگیر باشد. بهره‌برداری‌های سیاسی به ما مربوط نمی‌شود و ما به رسیدگی خود ادامه می‌دهیم. گاهی به ما می‌گویند که الان اقدام به رسیدگی می‌کنیم که چنین و چنان می‌شود. سعی ما این است که قوه قضائیه بدون تبعیض پرونده‌ها را دنبال کند.

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت دنیازاده و بابک زنجانی گفت: راجع به بابک زنجانی حکم صادر شده و قطعی شده است و اتفاق جدیدی نیفتاده است. دو نفری که حکم اعدامشان نقض شده است پرونده‌شان در حال رسیدگی و تحقیق است و اگر از بابک زنجانی هم لازم باشد سوالی پرسیده می‌شود. هنوز اموال بابک زنجانی در حال کارشناسی و ارزیابی است.

او افزود: بابک زنجانی در خارج املاکی دارد اما هنوز برای ما ثابت نشده است که آیا ایشان در خارج از کشور وجوه نقدی دارد یا خیر. هنوز هم کسی حاضر نشده بابت بدهی بابک زنجانی تضمین اطمینان‌آوری بدهد که بدهی او را پرداخت می‌کند. وزارت نفت باید تضمینی بگیرد که از برگشت وجوه مطمئن شود.

سخنگوی قوه‌قضاییه خاطرنشان کرد: بخشی از بدهی بابک زنجانی به وسیله املاک و وجوه نقدی که داشته است پرداخت شده و بخشی هم مانده است و تاکنون ضمانت اطمینان‌آوری برای پرداخت این قسمت پیدا نشده است.

او بیان کرد: درباره نفر دومی که در این پرونده بازداشت شده است تحقیقات هنوز ادامه دارد و من از گفتن جزئیات معذورم. پرونده بیش از یک متهم دارد و در حال بررسی است.

اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره اینکه گفته می‌شود همسر یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در پرونده موسسه خیریه امام رضا متهم است و اینکه قوه قضائیه این را تایید کرده گفت: قوه قضائیه تاکنون این موضوع را تایید نکرده است یا حداقل من خبر ندارم. گزارشی اگر از مرجع رسمی بیاید و ضرورت داشته باشد دادستان به آن رسیدگی می‌کند. اینکه اقدامات صورت گرفته در مورد موسسه ذکر شده قانونی است یا خیر را مطلع نیستم.

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *