در حال حاضر ضریب آسیبهای اجتماعی در میان ایثارگران پایین است

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۵ دی ۱۳۹۵


در حال حاضر ضریب آسیبهای اجتماعی در میان ایثارگران پایین است

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید

در حال حاضر ضریب آسیبهای اجتماعی در میان ایثارگران پایین است

 283646433

مهناز بیرانوند

مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: جامعه ایثارگری ترکیبی از عموم جامعه ایران است اما در این جامعه صورت انگشتشمار آسیبهای اجتماعی وجود دارد که قابلمقایسه با عموم جامعه نیست و بسیار کم است.

وی بدون اشاره به نوع و مصداقهای آسیبهای اجتماعی در میان ایثارگران، تصریح کرد: بنیاد شهید برنامه‌های متعددی برای پیش‌گیری از آسیبهای اجتماعی در میان ایثارگران دارد و با کمک همیاران جامعه ایثارگری، راهکارهای جلوگیری از این آسیبها آموزش داده می‌شود.

ایزدی خاطرنشان کرد: با کمک دستگاههای متولی و اقدامات به‌موقع بنیاد شهید، ‌آسیبهای اجتماعی در ایثارگران ساماندهی شده است و پیش‌گیری از وقوع آسیبهای اجتماعی در جامعه ایثارگری به‌عنوان یک موضوع مهم در این نهاد است. وی اظهار کرد: اگر آسیبی به ایثارگر واردشده باشد بنیاد شهید با کمک خانواده و فرد ایثارگر کمک می‌کند تا این فرد به شرایط عادی برگردند.

وی گفت: مراکز مشاوره در بنیاد شهید کمک جدی برای کاهش آسیبهای اجتماعی دارند و امروز 88 مرکز مشاوره‌ای برای کاهش آسیبهای اجتماعی و دیگر مشاوره‌های موردنیاز ایثارگران فعالیت دارد. وی ادامه داد: با تلاش این مراکز، امروز میزان آسیبهای اجتماعی در میان ایثارگران کمتر است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص اقدامات انجام‌شده از سوی بخش مددکاری بنیاد شهید در زمینه آسیبهای اجتماعی جامعه ایثارگران، گفت: آمار کم تعداد ایثارگران دارای آسیبهای اجتماعی نشان‌دهنده این است که در کنار اعتقادات و ارزشهایی که در بین جامعه ایثارگری وجود دارد، حوزه مددکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران فعال است و وظایف خود را به‌خوبی دنبال می‌کند. بر اساس آمار بنیاد شهید، شمار جانبازان کشور 546 هزار و 108 تن است که از این تعداد 320 هزار و 528 تن، جانباز زیر 25 درصد (شامل 59 درصد از جانبازان) به شمار می‌آیند و 225 هزار و 580 تن (شامل 41 درصد جانبازان) بیش از 25 درصد جانبازی دارند. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *