درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان در ونزوئلا

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۳۰ فروردین ۱۳۹۶


درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان در ونزوئلا

درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان در ونزوئلا

معترضان در ونزوئلا و نیروهای امنیتی در تظاهرات ضد مادورو با یکدیگر درگیر شدند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، معترضان در اعتراض به تصمیم دادگاه عالی این کشور علیه پارلمان که توسط اپوزیسیون اداره می‌شود، به خیابانها آمدند. هزاران نفر از مردم ونزوئلا یکی از خیابانهای اصلی کاراکاس مرکز این کشور را مسدود کرده و شعار “مادورو باید اخراج شود” و “نه به دیکتاتوری” سر دادند. در حین برگزاری این تظاهرات اعتراض‌آمیز نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان وارد عمل شدند که درگیریهایی میان آنها و جوانهای معترضی که صورت خود را پوشانده بودند، در گرفت. معترضان سنگ و بمبهایی دست‌ساز به سوی نیروهای امنیتی پرتاب می‌کردند، در عین حال نیروهای امنیتی نیز با استفاده از گاز اشک‌آور به دنبال متفرق کردن جمعیت معترض بودند.

هم‌چنین اپوزیسیون خواستار برگزاری تظاهرات سراسری دیگری علیه دولت مادورو شده‌ است.

نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا پس از برگزاری این تظاهرات اعتراض‌آمیز در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که 30 نفر در جریان این تظاهرات بازداشت شده‌اند.

هم‌چنین سه نفر از قانون‌گذاران اپوزیسیون در پیامی در توئیتر اعلام کردند که یک مرد جوان در جریان تظاهرات در حومه کاراکاس توسط نیروهای امنیت بازداشت شد.

دادگاه عالی ونزوئلا اخیراً از پارلمان تحت کنترل مخالفان سلب اختیار کرده بود که با بالاگرفتن اعتراضات این سلب اختیار را پس گرفت. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *