درخواست دانشگاههای غیرانتفاعی برای رتبه‌بندی تمام دانشگاهها

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۳ آبان ۱۳۹۵


درخواست دانشگاههای غیرانتفاعی برای رتبه‌بندی تمام دانشگاهها

درخواست دانشگاههای غیرانتفاعی برای رتبهبندی تمام دانشگاهها

 

رئیس اتحادیه مؤسسات و دانشگاههای غیرانتفاعی خواستار رتبهبندی تمام دانشگاههای زیرمجموعه نظام آموزش عالی شد و گفت: رتبهبندی دانشگاههای غیرانتفاعی بهتنهایی موجب سوءاستفاده میشود.

علی آهون‌منش با اشاره به اعلام رتبه‌بندی دانشگاههای غیرانتفاعی گفت: وزارت علوم هنوز رتبه‌بندی دانشگاههای غیرانتفاعی را اعلام نکرده است.

وی ادامه داد: از وزارت علوم درخواست کرده‌ایم، اگر قرار است رتبه‌بندی صورت گیرد، همه دانشگاهها ازجمله دانشگاه آزاد، پیام نور و حتی دانشگاههای سراسری را نیز رتبه‌بندی کنند.

رئیس اتحادیه مؤسسات و دانشگاههای غیرانتفاعی افزود: این‌گونه نباشد که دانشگاههای غیرانتفاعی رتبه‌بندی شوند و نتایج آن اعلام شود و اگر موسسه‌ای رتبه کمی را کسب کرد، دانشگاه آزاد از طرف دیگر اعلام کند که این مؤسسات با توجه به رتبه‌بندی وزارت علوم، ضعف دارند و به درد نمی‌خورند.

وی بابیان اینکه رتبه‌بندی خوب بوده و موجب رفع ضعفهای مجموعه ایجاد رقابت می‌شود، یادآور شد: بر همین اساس از وزارت علوم درخواست کرده‌ام اگر رتبه‌بندی انجام می‌گیرد، همه دانشگاهها رتبه‌بندی شوند تا موجب سوءاستفاده نشود.

رئیس اتحادیه مؤسسات و دانشگاههای غیرانتفاعی افزود: به‌عنوان‌مثال دانشگاه بروجرد یک کارمند و یک استاد ندارد اما نزدیک به 4 هزار دانشجو دارد.

وی بابیان اینکه اگر رتبه‌بندی وجود دارد باید برمبنای حقیقت و عدالت باشد افزود: معاون آموزشی وزیر علوم در مصاحبه اسفند سال گذشته عنوان کرد، 70 دانشگاه دولتی ایجادشده که هیچی ندارند این در حالی است که این دانشگاهها رتبه‌بندی نمی‌شوند به اعتقاد من اما اگر رتبه‌بندی صورت می‌گیرد باید برای همه مجموعه دانشگاهها انجام شود تا داوطلبان با آگاهی دانشگاهی را که می‌خواهند انتخاب کنند.

منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *