درخواست از سازمان ملل برای حمایت از اسرای فلسطینی

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵


درخواست از سازمان ملل برای حمایت از اسرای فلسطینی

درخواست از سازمان ملل برای حمایت از اسرای فلسطینی

 690392581

کمیته اسرای فلسطین وابسته به گروههای مقاومت در غزه با تأکید بر اینکه این اسرا در معرض بدترین جنایات و اقدامات نژادپرستانه قرار میگیرند، از سازمان ملل خواست از آنان حمایت کند.

به نوشته روزنامه الیوم السابع مصر، هیأتی از کمیته اسرای فلسطینی در دیدار با مدیر دفتر سازمان ملل در غزه بر لزوم اتخاذ اقدامی فوری از سوی سازمان ملل، جامعه جهانی و تمامی نهادهای انسانی فعال در حوزه دفاع از حقوق بشر جهت نجات اسرای فلسطینی و حمایت از آنها تأکید کرد.

در این دیدار یاسر مزهر، نماینده جنبش جهاد اسلامی در کمیته به ضرب و شتم اسرای فلسطینی در بند یک زندان نفحه توسط یگانهای “میتسادا”ی اسراییل اشاره کرد و گفت: این اقدام حرکتی انتقام جویانه بود و جان زندانیها را هدف گرفته است.

مزهر افزود: اشغالگران در سلولهای انفرادی در پی گرفتن جان اسرای زن و مردم فلسطینی هستند.

وی در این راستا به رنده محمد یوسف الشحاتیت، اسیر زن فلسطینی در زندان هشارون اشاره کرد که در اعتراض به بازداشت دوباره‌اش در تاریخ 25 ژانویه جاری مدت یک هفته است که دست به اعتصاب غذا زده است.

این نماینده جنبش جهاد اسلامی در ادامه از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست به مسؤولیتهای خود در نجات اسرای فلسطینی عمل کنند.

وی تأکید کرد: هدف از سیاستهای نژادپرستانه اسراییل در حق اسرای فلسطینی از جمله سلولهای انفرادی، ‌بازداشت اداری، عدم رسیدگی پزشکی به آنها در زندان، ممانعت از ملاقات با خانواده‌ها و وکلایشان، بازرسی بدنی عریان زندانیها و دیگر موارد، ضربه زدن به اراده و خواست آنها و مردم فلسطین برای آزادی و رهایی از اشغالگری است.

بسام حسونه، نماینده حزب فدا در کمیته مذکور نیز تأکید کرد، نقض مستمر حقوق اسرای فلسطینی با چراغ سبز مقامات اسراییلی انجام می‌شود که در رأس این رژیم قرار دارند.

حسونه در ادامه تأکید کرد، سازمان ملل باید نقشی واقعی و سازنده در توقف کشتار فلسطینیها در زندانهای اسراییل و محاکمه مجرمان جنگی اسراییل ایفا کند.

وی از سازمان ملل خواست به شکل جدی و مسؤولانه به وظایف خود در تأمین حمایت از اسرای فلسطین عمل کند. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *