دایی با سنگ خواهرزاده اش را کشت / خواهر قصاص برادرش را می خواهد +عکس

دسته: وبگردی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶


دایی با سنگ خواهرزاده اش را کشت / خواهر قصاص برادرش را می خواهد +عکس

دایی با سنگ خواهرزاده اش را کشت / خواهر قصاص برادرش را می خواهد +عکس

دایی خانواده که در یک درگیری خانوادگی بر سر ارث مادرش خواهرزاده اش را با پرتاب سنگ به سرش کشته بود پس از سه جلسه دادرسی هنوز خود را بی گناه می داند، در حالیکه خواهرش خواستار قصاص او است.

مردی که به اتهام قتل خواهرزاده‌اش پای میز محاکمه حاضر شد، مرتضی 45 ساله نام دارد که در پنجم شهریورماه سال ٩٣، به اتهام قتل خواهرزاده‌اش در شهرستان رودهن بازداشت شد. با حضور پلیس در محل مشخص شد تعدادی از جمع یک فامیل به خاطر ارثیه مادری به سمت هم سنگ‌ پرانی کرده‌اند که منجر به کشته شدن پسری ٢۴ ساله به نام هادی شده است.

دایی مقتول در بازجویی‌ها خود را بی‌گناه دانست و گفت: «مادرم وصیت کرده بود تا بعد از فوتش وسایلش را وقف کنیم. روز حادثه به خانه خواهرم  رفتم، اما او گفت فرش‌ها را نمی‌دهد. کمی با هم جر و بحث کردیم، سپس به خانه برگشتم. ساعتی بعد خواهرم با چند نفر از اقوام همراه پسرش به طرف خانه‌ام آمدند و با سنگ‌پرانی، شیشه‌های منزلم را شکستند. بیرون رفتم و با آنها درگیر شدم. از عصبانیت سنگی به طرف خواهرزاده‌ام پرتاب کردم، اما مطمئنم که او کشته نشد. متهم بعد از انکار جرمش‌، با توجه به اظهارات شاهدان حادثه و بررسی‌های لازم به اتهام قتل عمد روانه زندان شد. این پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و روی میز هیئت قضایی به ریاست قاضی مقدم‌زهرا قرار گرفت.

در آن جلسه بعد از درخواست قصاص از سوی اولیای دم متهم در دفاع از خود بار دیگر جرمش را انکار کرد. در ادامه هیئت قضایی بعد از احضار شاهدان و توضیحات آنها رسیدگی را به جلسه دیگری برای اجرای قسامه موکول کرد، اما آن جلسه به خاطر اینکه اولیای دم به جای 50 شاهد تنها 16 نفر را به دادگاه آورده بودند، تجدید شد.

در سومین جلسه رسیدگی که با حضور 50 نفر شاهد تشکیل شد، بعد از اعلام رسمیت جلسه دو نفر از شاهدان در جایگاه حاضر شدند. بعد از توضیح شاهدان، قضات برای دقایقی تنفس اعلام کردند، اما به درگیری طرفین کشید که با دخالت نیروی انتظامی خاتمه یافت. در پایان مقرر شد وکلای متهمان با توجه به اظهارات شاهدان، لایحه خود را در جلسه بعدی به دادگاه ارائه دهند.

روز گذشته این پرونده روی میز هیئت قضایی به ریاست قاضی زالی و مستشار اسلامی قرار گرفت. بعد از قرائت کیفرخواست و درخواست قصاص از سوی اولیای دم، متهم در جایگاه ایستاد و بار دیگر جرمش را انکار کرد. سپس وکیل متهم در دفاع از موکلش در جایگاه حاضر شد و لایحه‌ای را تقدیم دادگاه کرد.

بنا به این گزارش، در آخر هیئت قضایی برای صدور رأی وارد شور شد. رکنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *