دایره المعارف علوم جنایی؛ کتاب دوم

دسته: معرفی کتاب
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۷ آذر ۱۳۹۵


دایره المعارف علوم جنایی؛ کتاب دوم

دایره المعارف علوم جنایی؛ کتاب دوم

 199386515

(مجموعه مقاله‌های تازه‌های علوم جنایی)

  • زیر نظر: استاد دکتر علی حسین نجفی ابرندآبادی
  • صفحات: 1552
  • ویراست دوم دائره‌المعارف علوم جنایی، با ویرایش ماهوی و شکلی 1395
  • قیمت: 110٫000 تومان

1 ـ در زمان تدارک چاپ نخست اثر پیش‌رو، قانون مجازات اسلامی 1392، قانون آیین دادرسی کیفری 1392 و قانون پیشگیری از وقوع جرم 1394، به‌صورت لایحه در دسترس قرار داشتند؛ بنابراین مقاله‌های مرتبط با حقوق کیفری عمومی، اختصاصی و آیین دادرسی کیفری و حقوق پیشگیری بر پایه‌ی قوانین سابق و لایحه‌های پیش‌گفته تنظیم و نوشته‌شده بودند. این نوشتگان که تعدادشان بالغ‌بر بیست‌وچهار نوشتار می‌شود به همت نویسندگان محترم آنها در پرتو مصوبات اخیر مجلس بازبینی، بازنویسی و بدین‌سان روزآمد شده است.

2 ـ آقای دکتر رحیم نوبهار، همکار پژوهش‌گر که به هنگام تهیه و تدارک ویراست نخست در فرصت مطالعاتی به سر می‌بُردند و بدین‌جهت اثری از ایشان در آن چاپ منتشر نشد، لطف کردند و مانند همیشه مقاله‌ی پژوهشگرانه‌ای، به مناسبت ویراست دوم دائره‌المعارف علوم جنایی، به رشته‌ی تحریر درآوردند و به تازه‌ها تقدیم نمودند. بدین ترتیب یک نوشتار تألیفی به مقاله‌های کتاب دومِ تازه‌ها در ویراست دوم افزوده شد.

3 ـ خانم سمانه طاهری، دانشجوی پژوهش‌گر دوره‌ی دکتری حقوق کیفری و جرم‌شناسی دانشکده‌ی حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، زحمت بازبینی، ویرایش ادبی و رفع ابهامها و ایرادهای چاپی اثر را پذیرفتند و این مهم را بااحساس مسؤولیت علمی طی فرآیندی که بیش از یک سال به طول کشید، انجام دادند و افزون بر آن، خود همه‌ی اصلاحات را در فایل کتاب که انتشارات میزان در اختیار ایشان قرار داده بودند، اعمال کردند. بدین‌سان، سی‌ودو مقاله با نظارت نویسندگان و مترجمان محترم آنها برای ویراست دوم بازنگری و اصلاح شد، نثر کل کتاب بر پایه‌ی معیارهایِ معین، یکدست و ویرایش شد، ایرادهای مربوط به صفحه‌آرائی، جابجایی عبارات یا پاورقیها نیز اصلاح گردید.

 مدرسه حقوق

منبع: نقل از تلگرام سردبیر محترم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۰۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *