دانشگاه تهران در جایگاه ششم منطقه بر اساس نظام رتبه‌بندی وبومتریکس

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۷ شهریور ۱۳۹۵


دانشگاه تهران در جایگاه ششم منطقه بر اساس نظام رتبه‌بندی وبومتریکس

دانشگاه تهران در جایگاه ششم منطقه بر اساس نظام رتبهبندی وبومتریکس

 

 

وبگاه دانشگاه تهران در ویرایش ژوئیه 2016 وبومتریکس، رتبه نخست ملی، ششم خاورمیانه و 411 جهانی را کسب کرد.

در ویرایش قبلی نظام وبومتریکس که ژانویه 2016 منتشر شد، دانشگاه تهران توانسته بود در جایگاه هفتم خاورمیانه، 65 آسیا و 451 جهان قرار بگیرد. رتبه‌بندی وبومتریکس متشکل از یک پایگاه داده، شامل 15 هزار دانشگاه و بیش از پنج هزار مرکز تحقیقاتی است.

این رتبه‌بندی اولین بار در سال 2004 منتشر و بر اساس شاخصی مرکب از چندین مؤلفه تهیه شد که حجم اطلاعات موجود روی وب، قابلیت دسترسی و نسبت اطلاعات منتشرشده در وب به میزان لینکهای برگشتی خارجی آن، ازجمله این مؤلفه‌ها است.

این رتبه‌بندی بین‌المللی، سالانه دو ویرایش در دو ماه ژانویه و ژوئیه منتشر می‌کند.

اطلاعات مربوط به ویرایش ژانویه وبومتریکس در ماه ژانویه هرسال گردآوری و فهرست رتبه‌بندی دانشگاهها و مؤسسه‌ها در اواخر فوریه منتشر می‌شود و اطلاعات ویرایش ژوئیه نیز در ماه ژوئیه هرسال و فهرست رتبه‌بندی در اواخر اوت انتشار می‌یابد.

دانشگاههای هاروارد، ام.آی.تی. استنفورد، کالیفرنیا برکلی و میشیگان، پنج دانشگاه آمریکایی هستند که وبگاه آنها در رتبه‌های یک‌تا پنج نظام رتبه‌بندی بین‌المللی وبومتریکس قرارگرفته است.

همچنین نام دو دانشگاه از ایران، دو دانشگاه از ترکیه و یک دانشگاه از عربستان صعودی در فهرست 10 دانشگاه برتر خاورمیانه به چشم می‌خورد.

در سطح ملی نیز پس از دانشگاه تهران، دانشگاههای علوم پزشکی تهران (421 جهانی)، صنعتی اصفهان 640 جهانی، صنعتی شریف (673 جهانی) و علوم پزشکی شیراز (681 جهانی) در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار دارند.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *