دانشگاه به زائران پیاده‌روی اربعین خدمات می‌دهند

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۳ آبان ۱۳۹۵


دانشگاه به زائران پیاده‌روی اربعین خدمات می‌دهند

دانشگاه به زائران پیادهروی اربعین خدمات میدهند

به نقل از معاونت فرهنگی وزارت علوم، سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: در مراسم اربعین مهمترین مسئله همان پیادهروی است و افزودن مسائل تبلیغی و حاشیهای دراین حرکت لزوماً مثبت نیست و رعایت حق و احترام به میزبانی کشور و مردم عراق بسیار مهم است. در برنامههای اجرایی بهخصوص قراردادها رعایت چهارچوبهای حقوقی معین ضروری است.

در ادامه، فضل ا … ایرجی کجوری با ارائه گزارشی از سفر به عراق عنوان کرد: مذاکراتی با ستاد بازسازی عتبات عالیات و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق صورت گرفته تا بتوانیم امکاناتی را در اختیار دانشجویان در کربلا و نجف قرار دهیم.

%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87%d9%87%d8%a7-%d9%85%d8%b1%d8%a7%da%a9%d8%b2-%d8%a7%d8%ae%d9%84%d8%a7%d9%82-%d8%ad%d8%b1%d9%81-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7

وی بابیان اینکه تمامی برنامه‌های اجرایی و عملیاتی خارج از ایران به سازمان بسیج دانشجویی سپرده‌شده، بیان داشت: دانشگاههای شهید چمران اهواز، علوم و فنون دریایی خرمشهر، ایلام و واحدهای مرزی دانشگاههای پیام نور و علمی کاربردی نیز در مرزهای ایران به دانشجویان خدمت‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: سوگواره اربعین دانشگاهیان به میزبانی دانشگاه ایلام با رویکرد ادبی و هنری برگزار می‌شود و دانشجویانی که در سال جاری و یا سالهای گذشته به زیارت اربعین مشرف شدند می‌توانند آثار خود را در قالبهای مختلف ازجمله: فیلم، عکس، دل نوشته، سفرنامه و … به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

در ادامه این جلسه تاجیک، نماینده سازمان بسیج دانشجویی افزود: امسال 15 هزار دانشجو به‌صورت کاروانی از طریق ثبت‌نام در دانشگاهها به زیارت اربعین مشرف خواهند شد و 400 دانشجو از سراسر دانشگاهها به‌عنوان خادم اربعین از هفته آینده کار خود را آغاز خواهند کرد.

وی ادامه داد: سامانه الکترونیکی قرارگاه اربعین دانشجویی طراحی‌شده و تا چند روز آینده رونمایی می‌شود همچنین برای دانشجویان بسته‌های فرهنگی پیش‌بینی‌شده که شامل اطلاعات ضروری اربعین اعم از نقشه عراق، نقشه پیاده‌روی و مسیرها است.

در ادامه این جلسه منصورآبادی معاون ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از امکان دریافت ویزا برای دانشجویان مشمول خدمت سربازی بدون گذاشتن وثیقه خبر داد. دکتر حسام‌الدین علامه، مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت نیز افزود: دانشگاههای علوم پزشکی ایلام و اهواز درزمینه‌های بهداشتی و درمانی به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند:

منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *