دانشگاهها دروس اختیاری را در قالب سقف مجاز سنوات طراحی می‌کنند

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱ شهریور ۱۳۹۵


دانشگاهها دروس اختیاری را در قالب سقف مجاز سنوات طراحی می‌کنند

معاون آموزشی وزارت علوم:

دانشگاهها دروس اختیاری را در قالب سقف مجاز سنوات طراحی میکنند

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: به‌زودی بخشنامه‌ای به دانشگاهها ارسال می‌شود که در آن به دانشگاهها اجازه داده می‌شود دروس اختیاری موردنیاز را برای رشته‌ها در قالب سقف مجاز سنوات طراحی کنند.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در جلسه شورای دانشگاه محقق اردبیلی بابیان اینکه در بحث رشته‌های مجازی یک سری ابهاماتی در کشور وجود دارد، گفت: برای رفع این ابهامات طرحی در دست تدوین است که پس از نهایی شدن و تصویب در مراجع قانونی به دانشگاههای کشور ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تحت هیچ شرایطی نباید دانشگاهها را با دانشگاههای دیگر مقایسه کرد، تصریح کرد: دانشگاهها باید مؤلفه‌های کیفی و استانداردهای خود را حفظ کنند.

شریعتی بابیان اینکه بحث هدفمندی رشته‌ها یکی از دغدغه‌های وزارت علوم است، افزود: دراین مقوله علاوه بر مؤلفه‌های کمی، مؤلفه دیگری تدوین‌شده است و آن انطباق رشته با بازار کار است.

وی با اشاره به اینکه انتظار وزارتخانه این است که درخواست دانشگاهها برای اخذ رشته‌های جدید متناسب با بازار کار باشد، ادامه داد: باید تحولی در درخواستها ایجاد شود و دانشگاهها به‌جای اینکه به خاطر هیأت علمی درخواست رشته جدید و اشباع‌شده کنند، خواستار انتقال اعضای هیأت علمی خود به‌جاهای دیگر باشند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: شروع کلاسها بر عهده خود دانشگاهها است و دانشگاهها دراین زمینه تصمیم گیر هستند، اما در مورد ورودیهای جدید، شروع کلاسها با توجه به زمان اعلام نتایج کنکور انجام می‌شود و زمان‌بندی کنکور هم با توجه به اینکه مقوله کشوری است، قابل‌تغییر نیست.

وی با اشاره به اینکه حدود 90 درصد برنامه‌هایی که بیش از 10 سال عمر دارند، موردبازنگری قرارگرفته‌اند، تصریح کرد: اگر برنامه‌هایی وجود دارد که بازنگری نشده یا بازنگری آن تأثیرگذاری لازم را نداشته است، حتماً این مسأله به وزارتخانه انتقال داده شود.

شریعتی در مورد نسبت استاد به دانشجو، تأکید کرد: شاخص مصوب قطعی دراین زمینه وجود ندارد، اما استاندارد قابل‌قبول یک به 12 تا یک به 18 است که این اعداد هم به‌صورت تجربی به‌دست‌آمده است.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *