دانشگاهها باید از عرضه محوری 
به سمت تقاضامحوری حرکت کنند


دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۳ مرداد ۱۳۹۵


دانشگاهها باید از عرضه محوری 
به سمت تقاضامحوری حرکت کنند


دانشگاهها باید از عرضه محوری 
به سمت تقاضامحوری حرکت کنند

سرپرست دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:
باید دانشگاهها و مراکز علمی کشور از عرضه محوری به سمت تقاضامحوری حرکت کنند.
 مراسم تودیع محمدمهدی لطفی و معارفه حسن میرزا بزرگ سرپرست دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور محمدحسین امید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم برگزار شد.
بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، در این مراسم امید بر تداوم برنامه‌های پیش‌بینی‌شده دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات و تحقق اهداف و اجرای سیاستهای کلان وزارت علوم در اقتصاد آموزش عالی، به‌ویژه کمک به تدوین برنامه‌های راهبردی، به‌روزرسانی تشکیلات و بودجه‌ریزی عملیاتی بر مبنای سرانه دانشجویی تأکید کرد.
سپس حسن میرزا بزرگ سرپرست دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات وزارت علوم نیز اظهار داشت:
در سالی که از سوی مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام‌گرفته باید اقتصاد در وزارت علوم را مقاوم‌سازی کنیم؛ بر اساس اسناد بالادستی یکی از مؤلفه‌های بودجه‌ریزی بر اساس عملکرد است و این امر یکی از موضوعات اساسی است که در این دفتر دنبال می‌شود.
وی افزود: از دیگر وظایف این دفتر این است که برنامه‌های راهبردی دانشگاهها و تشکیلات دانشگاهها بر اساس آیین‌نامه تشکیلات دانشگاهها با نگاه چابک سای، روان‌سازی و جلوگیری از توسعه‌های غیرضروری انجام شود.
میرزا بزرگ با اشاره به مدلهای سرانه بودجه دانشگاهها، مراکز پژوهشی و پارکهای علم و فناوری تصریح کرد: باید به سمتی برویم که وزارت علوم، دانشگاهها و مراکز پژوهشی و پارکهای علم و فناوری از عرضه محوری به سمت تقاضامحوری حرکت کنند.
محمدمهدی لطفی نیز در این مراسم گزارشی از فعالیتهای انجام‌شده در دوران تصدی خود در دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات وزارت علوم ارائه کرد.
منبع: ایرنا

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *