دانشگاههای کشور به نهضت جهانی دانشگاه عاری از دخانیات می‌پیوندند

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۷ دی ۱۳۹۵


دانشگاههای کشور به نهضت جهانی دانشگاه عاری از دخانیات می‌پیوندند

دانشگاههای کشور به نهضت جهانی دانشگاه عاری از دخانیات می‌پیوندند

stop-smoking

حمید یعقوبی در حاشیه همایش منطقه‌ای دانشگاه عاری از دخانیات در مشهد گفت: بیش از چند صد دانشگاه جهان در لیست «دانشگاه عاری از دخانیات» وجود دارد و طرح پیوستن دانشگاههای ایرانی به این نهضت جهانی نیز در دستورکار است.

وی اظهار کرد: پس از ابلاغ این طرح در دانشگاهها نباید سیگار کشیده شود و آثاری از اعتیاد نباید در دانشگاهها وجود داشته باشد.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم گفت: تا پایان سال تحصیلی جاری چندین دانشگاه ایرانی به لیست جهانی دانشگاههای بدون اعتیاد افزوده می‌شوند.

یعقوبی بابیان این‌که برای پیوستن به این نهضت باید چارچوبهایی وجود داشته باشد افزود: برای تحقق این مهم باید فضاسازی محیطی و خلق محیط ذهنی عاری از دخانیات در دانشگاهها شکل گیرد.

وی اظهار کرد: برای جلوگیری از شیوع اعتیاد در دانشگاهها از طریق برخوردهای انتظامی به‌جایی نمی‌رسیم لذا باید با فرهنگ‌سازی در این زمینه انجام شود.

وی گفت: در تدوین و اجرای خط مشیهای این طرح همه دانشگاهیان، نهادها، تشکلهای دانشجویی و استادان دانشگاه باید مشارکت داشته باشند.

یعقوبی افزود: فضای دانشگاه باید به‌گونه‌ای باشد که دانشجویان غیربومی از تهدیدها دور شده و سلامت روانی آنها به مخاطره نیفتد.

همایش منطقه‌ای دانشگاه عاری از دخانیات با حضور دانشجویان و فعالان فرهنگی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی منطقه ۹ کشور شامل دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد. منبع: میزان

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *