دانشجویان ایرانی در خارج افتخار کشور هستند

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۴ آذر ۱۳۹۵


دانشجویان ایرانی در خارج افتخار کشور هستند

نماینده ولیفقیه در امور دانشجویان آسیا:

دانشجویان ایرانی در خارج افتخار کشور هستند

488697768

نماینده ولیفقیه در امور دانشجویان آسیا و اقیانوسیه دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور را افتخار ایران اسلامی دانست و گفت: دانشجویان ایرانی با کسب علم باید در خدمت مردم کشور خود باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ‘محمدعلی نظام زاده’ نماینده ولی‌فقیه در امور دانشجویان آسیا و اقیانوسیه، با اظهار خرسندی از تداوم انس و صمیمیت با جامعه دانشجویی که به‌عنوان یک سرمایه بزرگ همواره وجود داشته است، دانشجویان را بالاترین سرمایه علمی کشور عنوان کرد.

وی گفت: دانشجویان ایرانی با کسب علم می‌توانند در خدمت مردم کشور باشند و همه تلاش دراین راستا صورت می‌گیرد که تا حد امکان دانشجویان خدمتگزار مردم خود باشند و اگر در سایر نقاط جهان نیز مشغول به کار علمی هستند، افتخار ایران اسلامی به شمار می‌روند.

وی با تأکید براین که علم یک مسأله جهانی و متعلق به جامعه بشری است و به مرز خاصی محدود نمی‌شود، گفت: اولویت، ارائه خدمت هر فرد به جامعه زادگاه خودش است، اما می‌دانیم همیشه این خواسته محقق نمی‌شود. ایرانیان در هرکجای جهان که باشند می‌توانند حافظ منافع، عزت و افتخار ایران، اسلام و مسلمانان باشند.

نظام زاده گفت: ایران اسلامی با تکیه‌بر قوانین دینی اداره می‌شود و بنا است دراین مسیر نیز پیش برود. ما معتقد نیستیم که جمهوری اسلامی به همه اهداف خود رسیده، اما این اعتقاد را داریم که در مسیر تحقق اهداف اسلامی پیش می‌رود و به توفیقاتی دست‌یافته و امیدواریم از سرمایه انسانی دانشجویان ایرانی در همه کشورها به نفع ملت ایران استفاده شود.

نماینده ولی‌فقیه در امور دانشجویان آسیا و اقیانوسیه در ادامه هدف اصلی سفر خود را تمهید مقدماتی برای فعال کردن تشکلهای دانشجویی در مالزی عنوان کرد و گفت: این تشکلها که اکنون برخی از آنها فعال هستند، در برخی مقاطع فعالیت کمتری داشته‌اند که به میزان موردنظر انجام‌نشده است، ازاین‌رو قصد داریم با آسیب‌شناسی این کمبودها و هم‌اندیشی با دانشجویان زمینه فعالیت مؤثرتر این تشکلها را فراهم‌سازیم.

ایجاد تشکلهای دانشجویی در دانشگاههایی که وجود چنین تشکلهایی ضرورت دارد، آماده کردن زمینه برگزاری انتخابات اتحادیه انجمنهای اسلامی شرق آسیا که حدود سه ماه دیگر برگزار می‌شود، ارائه خدمات بهتر و متنوع‌تر فرهنگی، بهره‌گیری از خرد جمعی دانشجویان برای رسیدن به یک نظر‌گاه مشترک، تقویت و اجرای آن از دیگر اهداف این سفر و همچنین نشستهای مختلف با دانشجویان عنوان شد.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *