داعش نتیجه حمله آمریکا به عراق است


دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵


داعش نتیجه حمله آمریکا به عراق است


 داعش نتیجه حمله آمریکا به عراق است
پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ با انتشار یادداشتی به بیان ده واقعیت درباره جنگ سوریه پرداخت.
1- منبع اصلی گزارشهای رسانه‌های غربی درباره جنگ سوریه، فروشگاه لباسی است در کاونتری لندن این‌یک شوخی نیست، اگر خبرها را دنبال کنید، به‌احتمال‌زیاد می‌بینید که رسانه‌های مسلط باشکوهی خاص، مدام از نهادی به نام «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» نقل‌قول می‌کنند.
این به‌اصطلاح «دیده‌بان» توسط مردی در خانه‌اش در کاونتری لندن اداره می شود-یعنی هزاران کیلومتر دورتر از میدان جنگ سوریه. بااین‌حال بسیاری از رسانه‌های مشهور و معروف غربی مانند بی بی سی، رویترز، گاردین و اینترنشنال بیزینس تایمز، تمام خبرهای خود را از این نهاد می‌گیرند. اعتبار این نهاد تنها به این برمی‌گردد که مالک آن مغازه لباس‌فروشی در کاونتری لندن دارد و همچنین مخالفت آشکار او با رئیس‌جمهور قانونی و فعلی سوریه.
2- شنود مکالمه‌های تلفنی نشان می‌دهد که دولت ترکیه خدمات پزشکی زیادی را به تروریستهای داعش ارائه می‌دهد
میزان حمایت دولت ترکیه از تروریستهای داعش که علیه دولت سوریه می‌جنگند بسیار گسترده است. +
درواقع، این تروریستها همیشه مرز ترکیه را «دروازه جهاد» می‌نامند. در ماه می 2016، گزارشهایی منتشر شد مبنی بر خدمات گسترده و پرهزینه پزشکی دولت ترکیه به تروریستهای داعش.
3- ترکیه، قطر و عربستان سعودی قصد داشتند که خط لوله گازی را احداث کنند که از سوریه عبور می‌کند، اما بشار اسد مخالف این خط لوله بود.
در سال 2009 قطر پیشنهاد احداث خط لوله گازی به بشار اسد داد که از کشور سوریه و ترکیه عبور می‌کرد تا گاز عربستان از این طریق صادر شود؛ اما اسد این پیشنهاد را رد کرد و در عوض قراردادی را با ایران و عراق امضا کرد تا خط لوله‌ای را به سمت بازارهای اروپایی احداث کنند که این قرارداد، ترکیه، عربستان و قطر را به‌کل از این مسیر خارج می‌کرد. به همین دلیل کشورهای ترکیه، قطر و عربستان همیشه از حامیان سرسخت مخالفانی بوده‌اند که در پی سرنگونی دولت قانونی بشار اسد هستند. روی‌هم‌رفته، این کشورها در این جنگ میلیاردها دلار خرج کردند، اسلحه در اختیار تروریستها قراردادند.
4- داعش نتیجه حمله آمریکا به عراق است و نه جنگ داخلی سوریه
داعش که به‌صورت رسمی القاعده عراق نامیده می‌شود، درست بعد از حمله جنگ ائتلافی به رهبری آمریکا و انگلیس به کشور عراق در سال 2003، شناخته شد.
روشن است که قبل از حمله آمریکا و انگلیس به عراق هیچ‌گونه اثری از داعش در عراق نبود و در حقیقت هیچ دلیلی برای حضور داعش تا قبل از حمله وجود نداشت. زمانی که در ماه می 2003، «پل برمر» به سمت حاکم عراق منصوب شد، پلیس و ارتش را منحل کرد. برمر نزدیک به 400 هزار نظامی سابق ازجمله مقامات بلندپایه نظامی را اخراج کرد. اکنون این ژنرالها در رده‌های بالای داعش حضور دارند. اگر اقدامات آمریکا نبود، داعش به‌احتمال‌زیاد امروز وجود خارجی نداشت.
5- مدیرعامل سابق شرکت اپل، فرزند یک پناهنده سوری است
استیوجابز فقید، پایه‌گذار شرکت اپل، فرزند پدری سوری اصل بود که در دهه 1950 به آمریکا مهاجرت کرد. این حقیقت زمانی جالب‌توجه می‌شود که حتی نامزدهای ریاست جمهوری بخشی از تبلیغات خود را به بیگانه‌ستیزی، اسلام هراسی، نژادپرستی و نفرت به پناه جویان و مهاجران اختصاص می‌دهند.
آیا دونالد ترامپ شرایطی را در آینده ایجاد خواهد کرد که پیشگامان فن‌آوری نتوانند به‌راحتی خود وارد آمریکا شوند، گفتار و بیان ترامپ نشان می‌دهد که چنین شرایطی ایجاد خواهد شد.
6- توافق دفاعی دوجانبه میان ایران و سوریه
ایران و سوریه از سال 2005 تاکنون خود را به توافق دفاعی دوجانبه‌ای ملزم کرده‌اند. دولت ایران نشان داده است که به این توافق پایبند بوده است و دولت سوریه را در همه زمینه‌ها و به شیوه‌های گوناگون اعم از اعزام نیرو، کمک مالی، آموزش و مشاوره کمک کرده است.

7- سرنگونی دولت بشار اسد بخشی از نقشه کلان‌تری است که درست بعد از یازدهم سپتامبر طرح‌ریزی شد
بنا بر یادداشت افشاشده ژنرال چهار ستاره، ولسی کلارک، درست بعد از 11 سپتامبر پنتاگون نقشه‌ای را طرح‌ریزی کرد که دولتهای عراق، لبنان، لیبی، سومالی، سودان و سوریه را طی پنج سال سرنگون کند.
8- بشار اسد هیچ‌گاه از سلاح شیمایی علیه مردم خود استفاده نکرد
گروه تحقیقاتی سازمان ملل درباره استفاده از سلاحهای شیمایی در جنگ داخلی سوریه در اوایل 2013 اعلام کرد که شواهد نشان می‌دهد که مخالفان بشار اسد از سلاح شیمایی استفاده کرده‌اند، این گزارش در حالی منتشر می‌شد که کشورهای غربی به‌سرعت و پیش از هرگونه تحقیق و پژوهشی دولت سوریه را متهم به استفاده از سلاح شیمایی کرده بودند.
9- چیزی به نام مخالف «میانه‌رو» در سوریه وجود خارجی ندارد
حتی اگر زمانی به فرض مخالف میانه‌رویی در سوریه وجود داشته است، اکنون هیچ اثری از این موجود خیالی نیست. «ارتش آزاد سوریه» که کشورهای غربی از حامیان اصلی آن هستند، خیلی وقت است که تروریستهای تندرو سکان آن را در دست گرفته‌اند. آمریکا از این حقیقت آگاه است اما همچنان به کمک خود به تروریستهای مخالف اسد ادامه می‌دهد. نیویورک‌تایمز در سال 2012 گزارش داد که بخش عظیمی از سلاحهای ارسالی آمریکا به سوریه، به دست تروریستهای سَلَفی می‌رسد.

10- بشار اسد نسبت به اوباما از محبوبیت بالایی برخوردار است
به خلاف ادعاهای باراک اوباما که دولت بشار اسد را غیر مشروع می‌خواند این حقیقت خودنمایی می‌کند که از سال 2011 تاکنون که جنگ داخلی شروع‌شده است، اکثریت مردم سوریه از بشار اسد حمایت کرده‌اند. انتخابات سال 2014 در سوریه که اسد برنده آن بود تحت نظارت ناظران بین‌المللی و در سلامت کامل برگزار شد.
پیروزی اسد در این انتخابات خود شاهدی است بر این حقیقت که او همچنان در میان مردم سوریه از محبوبیت بالایی برخوردار است. از سوی دیگر، اوباما در سال 2012 برنده انتخاباتی شد که تنها 53 درصد مردم آمریکا در آن شرکت کرده بودند، یعنی تنها 129 میلیون آمریکایی پای صندوقهای رأی آمدند، به بیانی دیگر تقریباً 198 میلیون مردم آمریکا به اوباما رأی نداده‌اند. وضعیت محبوبیت او اکنون چیزی در حدود 50 درصد است.
منبع: میزان

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *