داعش در اروپا 60 تا 80 عامل تروریستی دارد

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۳ آذر ۱۳۹۵


داعش در اروپا 60 تا 80 عامل تروریستی دارد

مقام امنیتی هلندی:

داعش در اروپا 60 تا 80 عامل تروریستی دارد

1177494

«دیک اسکوف» هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم هلند گفت: کارشناسان امنیتی برآورد می کنند که گروه تروریستی داعش بین 60 تا 80 نفر از نیروهای خود را برای انجام حملات در اروپا مستقر کرده است.

دنیای حقوق: دیک اسکوف که برای شرکت در میزگردی درباره «بازگشت تروریست های خارجی» به نیویورک سفر کرده است، در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس افزود: این گروه از جنگجویان احتمالی همچنین به پیام های گروه تروریستی داعش توجه دارند. داعش از آنها می خواهد از ورود به سوریه و عراق خودداری ورزند، اما خود را برای انجام حملات در اروپا آماده کنند.

اسکوف تاکید کرد: یکی از نتایج چنین امری آن است که در شش ماه گذشته بر تعداد جنگجویان تروریست خارجی افزوده نشده است، اما این حقیقت که آنها به سوریه و عراق سفر نمی کنند، بدین معنا نیست که تهدید احتمالی آنها کاهش یافته است.

این مقام هلندی همچنین گفت که عملیات نظامی کنونی برای سرنگون کردن داعش از دولت خودخوانده اش در سوریه و عراق باعث پراکنده شدن جنگجویان این گروه شده است.

وی افزود: این امر می تواند به افزایش تدریجی پناهجویانی منجر شود که خطری علیه امنیت ملی هلند و کشورهای اروپایی به شمار می آیند.

به گفته وی، هر چند کشورش همچون فرانسه و بلژیک هدف حمله تروریستی مهم داعش نبوده، اما «احتمال حملات علیه هلند وجود دارد و چنین تهدیدی واقعی است.

این مقام هلندی ادامه داد: ما شاهد ورود 294 تروریست از مسیرهای دریایی به سوریه و عراق بوده ایم و هنوز 190 تروریست در این کشورها حضور دارند. آنچه که در فرانسه، بروکسل و آلمان اتفاق افتاد، می تواند در هلند نیز تکرار شود.

هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم هلند همچنین تخمین زد بین چهار تا پنج هزار «جنگجوی تروریست اروپایی» در سوریه و عراق حضور دارند.

به گفته وی، در حالی که تعداد تروریست های هلندی در میان آنها ممکن است اندک و بین 190 تا 350 نفر باشد، با توجه به جمعیت 17 میلیون نفری هلند همین تعداد به اندازه کافی نگران کننده است.

اسکوف گفت، برنامه هلند برای مقابله با چنین تهدیدی بر اساس توازن بین «سرکوب و پیشگیری» است و برپایه همکاری قوی بین مقامات ملی و محلی بنا گذاشته شده است. وی اضافه کرد، بر اساس این برنامه جنگجویانی که از سوریه و عراق بازمی گردند، بازداشت و تحت پیگرد قرار خواهند گرفت و دادگاه های این کشور تاکنون در چندین مواردی احکام زندان به مدت شش سال را صادر کرده اند.

نیروهای عراقی عملیات گسترده آزادسازی موصل از سلطه داعش را در 17 اکتبر (26 مهر) آغاز کردند و تاکنون این گروه تروریستی را از بخش هایی از شهر موصل بیرون رانده اند.

موصل دومین شهر بزرگ عراق و مقر اصلی داعش در این کشور محسوب می شود. «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه چندی پیش با پیش بینی نتایج ناشی از سقوط موصل، درباره بازگشت تروریست‌های خارجی این گروه به کشورهای اروپایی یا سوریه هشدار داد. مجموعه حملات تروریستی در برخی از پایتخت های اروپایی در گذشته نگرانی مقام های اروپایی را درباره تکرار چنین حملاتی افزایش داده است. مترجم: بهجت عباسی

**انتشاردهنده:حسن سالک رضائی

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *