داشتن هوای پاک، حق همه است

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵


داشتن هوای پاک، حق همه است

حقوقدان و وکیل دادگستری:

داشتن هوای پاک، حق همه است

 

 

 764899282

حقوقدان و وکیل دادگستری گفت: داشتن هوای پاک از جمله موارد حقوق شهروندی و حقوق بشر است.

حسین احمدی نیاز افزود: زندگی پیچیده و متنوع امروز که همراه با تکنولوژی و استفاده از انواع خودروها، کارخانجات و وسایل نقلیه و ماشین‌آلات مختلف است، موجب شده تا محیط‌زیست بشر کنونی به‌شدت در معرض خطر قرار گیرد به‌نحوی‌که داشتن طبیعی‌ترین مؤلفه‌های آن همانند هوای پاک به یک آرزو تبدیل‌شده است.

این حقوقدان اظهار کرد: نگون‌بختی بشر که توان استشمام هوای پاک را ندارد، در جای جای دنیا به یک معضل تبدیل‌شده و سالیانه هزینه‌های بسیار سنگین مالی و جانی برای بشریت به همراه داشته به‌گونه‌ای که جوامع مختلف سیاستهای گوناگونی برای مقابله با آن ترسیم کرده‌اند. احمدی نیاز اضافه کرد: کشور ما نیز با وجود اقدامات مختلفی که برای مقابله با این پدیده زیست‌محیطی انجام داده اما شاهد موفقیت در این زمینه نبوده‌ایم بلکه بیش‌تر از دیروز به سمت آلوده کردن هوا گام برداشتیم.

احمدی نیاز گفت: در حالی‌که همگان زنجیروار حق داشتن هوای پاک را نقض کرده‌ایم از دیگر سو باید اعلام کرد که داشتن هوای پاک و برخورداری از آن‌یک حق به‌حساب می‌آید که در دایره‌ شمول حق داشتن هوای پاک قرار می‌گیرد بدین معنی که هر شهروند از حق استفاده از هوای پاک برخوردار است. وی ادامه داد: حق داشتن هوای پاک در کنار حق داشتن محیط‌زیست جای می‌گیرد و این حقوق در چارچوب قواعد حقوق بشر قرار دارد.

این وکیل دادگستری اظهار کرد: دولتها با عنایت به پیوند ناگسستنی حق حیات با حق بر محیط‌زیست و حق داشتن هوای پاک در تلاش هستند تا با اتخاذ سیاستهای زیست‌محیطی مناسب از تخریب بیشتر محیط‌زیست خودداری کنند که در این راستا به توافقات ارزشمندی رسیده‌اند.

احمدی نیاز با تأکید برداشتن هوای پاک، گفت: واقعیت مسأله این است که زندگی امروزی نیازمند محیط‌زیست سالم و حق داشتن هوای پاک برای همه شهروندان است و فراهم آوردن این شرایط کمک شایانی به بهتر زیستن دارد و ازآنجایی‌که بشر کنونی به‌اندازه‌ کافی گرفتار و درگیر است، پس چه‌بهتر که برای حفظ سلامت روحی و مادی خود با شعار خاص حق داشتن هوای پاک و محیط‌زیست سالم شروع و گام بردارد.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *