دادگستری بیش از سایر نهادها به فعالیتهای فرهنگی نیاز دارد

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۳ بهمن ۱۳۹۵


دادگستری بیش از سایر نهادها به فعالیتهای فرهنگی نیاز دارد

دادگستری بیش از سایر نهادها به فعالیتهای فرهنگی نیاز دارد

 

%d8%af%d8%a7%d8%af%da%af%d8%b3%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%a8%db%8c%d8%b4-%d8%a7%d8%b2-%d8%b3%d8%a7%db%8c

رئیسکل دادگستری استان تهران، ضرورت فعالیتهای فرهنگی را در دادگستری بیش از سایر نهادها برشمرد و گفت: اعتقاد داریم به دو دلیل، ایجابی و نفیی تشکیلات دادگستری نیازمند کار و فعالیت فرهنگی است.

غلامحسین اسماعیلی در همایش سالیانه رابطان فرهنگی واحدهای قضایی و ستادی دادگستری استان تهران، اظهار کرد: ما بر این عقیده هستیم که عدالت، اجرای آن و مجریان عدالت از جمله قضات و تمام کسانی که در مسیر تحقق عدالت و رفع ظلم و ستم تلاش می‌کنند، باید نسبت به دیگر افراد جامعه از امتیازات، برتریها و کمالات بیشتری برخوردار باشند.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران، افزود: جامعه قضایی کشور و از جمله قضات و کسانی که در این مسیر تلاش می‌کنند، جزء طبقات ممتاز هستند و برای احراز این سمت و جایگاه باید دارای ویژگیهای خاصی نیز بوده و برتری و برجستگیهایی نسبت به سایر افراد داشته تا در این مسیر و منصب قرار گیرند.

وی اظهار کرد: برای کسب شغل قضاوت، اول خود شخص باید متفاوت و متمایز از دیگران و دارای کمالات بیشتری از لحاظ علم و تقوا باشد که لازم است در آغاز ورود و در امتداد خدمت از بین هم‌وطنان و داوطلبان اشتغال به این حوزه کسانی را انتخاب کنیم که نسبت به دیگران ممتاز باشند و بعد از حضورشان نیز فعالیتهای مستمر فرهنگی برنامه‌ریزی و اجرا کنیم که این ویژگی محفوظ بماند و ارتقا یابد و این امر عمده‌ترین ضرورت و دلیل اهتمام بر تلاش و فعالیت فرهنگی در دستگاه قضایی است.

مخاطرات فعالیتهای قضایی

رئیس‌کل دادگستری استان تهران به مخاطرات در حوزه فعالیتهای قضایی و راهکار آن اشاره کرد و اذعان داشت: خطرات در این حوزه و نوع آن بیش از سایر حوزه‌هاست و این آسیبها و مخاطراتی است که علاج و درمانش تنها اقدامات فرهنگی، اخلاقی و تربیتی به معنای عام کلمه است که ضرورت دارد در جاهایی که همکاران ممکن است در معرض لغزش قرار گیرند، با انجام کارهای فرهنگی، آنها را راهنمایی کنیم و هم‌چنین در جهت مراقبت، محافظت و پیشگیری از مخاطرات، نیازمند کار فرهنگی هستیم که متناسب و مبتنی بر مبانی دینی و اخلاقی ما است.

مسایل فرهنگی در رأس امور

رئیس‌کل‌ دادگستری استان تهران در ادامه به رابطان فرهنگی، توصیه کرد: وقتی واقعیت انقلاب ما، یک انقلاب فرهنگی مبتنی بر ارزشهای دینی است، باید در تداوم این انقلاب بیشتر تکیه ما بر موضوعات فرهنگی، عقیدتی و اخلاقی جامعه باشد و با این رویکرد، امروز باید مسایل فرهنگی جامعه در رأس امور تمام نهادهای حاکمیتی کشور قرار گیرد.

وی بر لزوم ارائه گزارش رابطان فرهنگی تأکید کرد و افزود: لازم است جهت استفاده و بهره‌برداری از خدمات صورت گرفته، گزارش فعالیتهای خود را در واحدهای مربوطه ارائه دهید چراکه ارسال گزارشها باعث می‌شود تا آن فعالیتهایی که اثربخش بوده و بازدهی بیشتر داشته در سایر واحدها نیز به‌طور موازی تکثیر و اجرا شود و بدین طریق زمینه رشد و هم‌افزایی فرهنگی را بیش‌ازپیش ایجاد کنیم. منبع: حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *