دادگاه عالی مرجع تفسیر قانون اساسی نیست

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۳ آذر ۱۳۹۵


دادگاه عالی مرجع تفسیر قانون اساسی نیست

دولت کابل خود را فریب ندهد

دادگاه عالی مرجع تفسیر قانون اساسی نیست

 363260964

معاون اول پارلمان افغانستان در واکنش به درخواست اشرف غنی از دادگاه عالی این کشور مبنی بر تفسیر قانون اساسی، اعلام کرد که حکومت وحدت ملی خود را فریب ندهد، زیرا دادگاه عالی مرجع تفسیر قانون اساسی نیست.

«ظاهر قدیر» معاون اول پارلمان افغانستان درباره اعتراض دولت کابل به استیضاح وزرای کابینه این کشور گفت که دادگاه عالی مرجع تفسیر قانون اساسی نیست.

وی که ریاست امروز پارلمان افغانستان را به عهده داشت، تأکید کرد که حکومت وحدت ملی خود را فریب ندهد. از سوی دیگر «حسیب الله کلیمزی» معاون اول سنای افغانستان نیز گفته که ارجاع استیضاح وزیران دولت به دادگاه عالی اقدام نادرستی بوده است.

در پی سلب صلاحیت وزرای کابینه حکومت وحدت ملی افغانستان توسط پارلمان این کشور، روزهای گذشته دولت کابل از دادگاه عالی افغانستان خواست تا در خصوص استیضاح وزرای کابینه تفسیر ارائه کند.

رهبران حکومت وحدت ملی در نشست کابینه افغانستان نیز تأکید کردند که تا زمان اعلام حکم دادگاه عالی این کشور تمام وزرا به کار خود ادامه می‌دهند. اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان همچنین با فرستادن نامه‌ای به پارلمان از نمایندگان خواسته است تا روند استیضاح وزرای کابینه را به تعویق بیندازند.

بااین‌حال تاکنون 13 وزیر افغانستان به پارلمان این کشور فراخوانده شدند که دراین میان 7 وزیر سلب صلاحیت و 6 وزیر نیز در سمتشان ابقا شدند.

منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *