دادگاه برزیل حکم عزل تأمر را به تأخیر انداخت

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۶ فروردین ۱۳۹۶


دادگاه برزیل حکم عزل تأمر را به تأخیر انداخت

دادگاه برزیل حکم عزل تأمر را به تأخیر انداخت

دادگاه رسیدگی به امور انتخاباتی برزیل تصمیم گرفته تا نظرات شاهدان جدید را درباره پرونده کمک مالی غیرقانونی به کمپین انتخاباتی ۲۰۱۴ که می‌تواند رئیس‌جمهوری را از مقامش عزل کند، بشنود و این اقدام صدور حکم نهایی درباره عزل رئیس‌جمهوری را دست‌کم تا مه سال جاری میلادی به تأخیر می‌اندازد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاه رسیدگی به امور انتخاباتی برزیل رأی داد تا بار دیگر پرونده مربوط به این کمک مالی غیرقانونی به کمپین انتخاباتی مرتبط با میشل تأمر، رئیس‌جمهوری این کشور موردبررسی قرار گیرد و از “گیدو مانتگا”، وزیر سابق اقتصاد برای پاسخ دادن به اتهام درخواست ۱۶ میلیون دلار از یک کمپانی ساختمانی به نام “اودبرشت” سؤالاتی شود.

این تأخیر از نظر معاونان تأمر یک استراتژی دفاعی است و می‌تواند تا سال ۲۰۱۸ به طول بینجامد و اگر این روند موفقیت‌آمیز باشد، به تأمر اجازه می‌دهد تا دوران دیلما روسف، ریاست جمهوری استیضاح شده برزیل را به اتمام برساند.

اگر این دادگاه تصمیم بگیرد که روسف و تأمر از پول غیرقانونی در کمپین انتخاباتی ۲۰۱۴ استفاده کرده‌اند، نتایج انتخابات باطل‌شده و تأمر برکنار می‌شود.

کنگره برزیل هم ۳۰ روز زمان دارد تا جانشین تأمر را تعیین کند؛ اما از آنجا که ائتلاف تأمر اکثریت را در کنگره دارد، این احتمال وجود دارد که وی در قدرت بماند.

دادگاه رسیدگی به امور انتخاباتی برزیل هم‌چنین از درخواست برای احضار “خوآئو سانتانا”، استراتژیست کمپین انتخاباتی روسف به‌عنوان شاهد حمایت کرد. این فرد به‌عنوان دستمزد از کمپانی اودبرشت چندین میلیون دلار گرفته بود.

از نتایج احتمالی حکم دادگاه می‌شود به اینها اشاره کرد که دادگاه احتمالاً تصمیم می‌گیرد پرونده را مختومه اعلام کند چون روسف دیگر رئیس‌جمهور نیست و نمی‌شود پیروزی‌اش را در انتخابات باطل کرد و هم‌چنین نمی‌شود تأمر را از فعالیتهای سیاسی منع کرد. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *