دادگاه استیناف مصر حبس بدیع در پرونده «حوادث الاستقامه» را لغو کرد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
جمعه - ۷ آبان ۱۳۹۵


دادگاه استیناف مصر حبس بدیع در پرونده «حوادث الاستقامه» را لغو کرد

دادگاه استیناف مصر حبس بدیع در پرونده «حوادث الاستقامه» را لغو کرد

دادگاه فرجامخواهی (عالیترین دادگاه استیناف) مصر اعتراض «محمد بدیع» رهبر اخوان المسلمین و تعدادی از رهبران این گروه در پرونده حوادث الاستقامه را پذیرفت.

fe003a6b-7aa7-4d88-8631-28d4b74b8be0

به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، دادگاه فرجام‌خواهی مصر اعتراض محمد بدیع، محمد البلتاجی، صفوت حجازی، الحسینی عنتر، عصام رجب، محمد جمعه و باسم عوده درباره حکم حبس صادره علیه آنها در پرونده حوادث الاستقامه را پذیرفت و رأی محاکمه مجدد آنها داد. دادگاه دراین پرونده اعتراض عصام العریان را رد کرد.

دادستانی اتهاماتی به متهمان از قبیل قتل 9 نفر و اقدام به قتل 21 نفر دیگر و نیز پیوستن به یک گروه غیرقانونی (اخوان المسلمین) و وارد آوردن خسارت به مایملک عمومی ازجمله یک ایست پلیسی و نیز در اختیار داشتن اسلحه و مهمات را وارد آورده است.

این قضیه که در رسانه‌ها به حوادث مسجد الاستقامه معروف است، در تاریخ 22 جولای 2013 در میدان الجیزه واقع در غرب قاهره و به دنبال وقوع حوادث خشونت‌بار بین تحصن‌کنندگان و معارضین در اطراف این مسجد که در نزدیکی محل تحصن هواداران محمد مرسی در میدان النهضه قرار داشت، رخ داد و طی آن 9 نفر کشته و چند نفر نیز زخمی شدند.

محمد بدیع هشتمین رهبر جماعت اخوان المسلمین است که در تاریخ 16 ژانویه سال 2010 به‌عنوان جانشین «محمدمهدی عاکف» انتخاب شد، وی از اساتید دانشکده دامپزشکی در دانشگاه بنی سویف بود که در آگوست سال 2013 در آپارتمانی در شهر نصر واقع در شرق قاهره دستگیر شد.

بیش از 160 سال حبس که 50 سال آن لغو شده است و 2 مورد حکم اعدام حاصل محاکمه «محمد بدیع» در رابطه با 9 پرونده است که البته احکام اعدام بدیع نیز لغو شده و دستور محاکمه مجدد وی صادرشده است و علاوه بر آن وی در رابطه با 38 پرونده دیگر در انتظار صدور حکم است.

منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *