دادستان کل به وظایف خود در زمینه محیط زیست عمل خواهد کرد

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۷ اسفند ۱۳۹۵


دادستان کل به وظایف خود در زمینه محیط زیست عمل خواهد کرد

محمد جعفر منتظری وعده داد:

دادستان کل به وظایف خود در زمینه محیط زیست عمل خواهد کرد

 

 

 

31

حجتالاسلام محمدجعفر منتظری ظهر امروز در حاشیه همایش ملی حقوق سبز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه مردم باید بخواهند و تصمیم بگیرند که محیطزیست را حفظ کرده و از منابع عمومی دفاع کنند.

وی تصریح کرد: کسی که در جامعه زندگی می‎کند باید در حد حیات و زندگی خود سهم خود را به محیط‌زیست ادا کند.

دادستان کل کشور افزود: مسؤولان باید عزم خود را جزم کرده و در ایفای وظایف محوله آن‌چه را که قانون از آنها خواسته
اجرا کنند.

منتظری افزود: هر یک از مسؤولان صیانت از محیط‎زیست را باید از خودشان آغاز کنند و اگر هر یک از ما صیانت از محیط‎زیست را از خود آغاز نکنیم نمی‎توانیم از دیگران این خواسته را داشته باشیم.

وی یادآور شد: مسؤولی که برای خودش یکسری منافع ایجاد کند، خواه یا نا‎خواه گرفتار برخی معذورات می‌شود.

دادستان‌کل کشور اظهار داشت: از نظر قوانین کمبود نداریم که بگوییم کمبود قانون منجر به آسیبهای محیط‌زیست ما شده است و آن چیزی که مهم است این است که باید قوانین در حوزه زیست‌محیطی اجرایی شود.

وی با بیان این‌که مجریان قانون باید کمر همت را برای صیانت از محیط‌زیست ببندند، خاطرنشان کرد: می‎توانیم از پتانسیل ارزشمند نظارت عمومی در این مسیر استفاده کنیم و به‌عنوان مطالبه عمومی مردم باید از دست‌اندرکاران قوه مقننه، قضایی و اجرایی بخواهند و مسؤولان ناچار هستند که به این مطالبه مردمی پاسخ دهند.

دادستان کل کشور با بیان این‌که در حوزه صیانت از محیط‎زیست پیشگیری انجام‌نشده و اگر هم بوده آن‌قدر ضعیف است که دیده نمی‎شود، افزود: به دنبال این نیستیم که کسی از منابع محیط‌زیستی استفاده نکند اما اعتقاد داریم که باید از منابع ملی درست استفاده شود و با شعار کاری از پیش نمی‎بریم.

منتظری به برگزاری نخستین همایش ملی حقوق سبز اشاره کرد و افزود: این همایش خوب است و باید خروجی داشته باشد و کاربردی شود.

وی به استفاده از نیروهای بسیج در راستای صیانت از حقوق محیط‎زیست تأکید کرد و افزود: مسؤولان بسیج باید نسبت به این مهم تصمیم‎گیری کنند و اعتقاد داریم بسیج در هر عرصه ورود پیداکرده موفقیت چشمگیری داشته و امیدواریم مسؤولان امر بتوانند از توانمندی ارزشمند نیروهای بسیج در محیط‎زیست استفاده کنند.
منبع: تسنیم

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *