دادستان تهران مطالبه گری دادستانها باید پررنگ‌تر باشد

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۱ مهر ۱۳۹۵


دادستان تهران مطالبه گری دادستانها باید پررنگ‌تر باشد

دادستان تهران  مطالبه گری دادستانها  باید پررنگ‌تر باشد

249222757

عباس جعفری دولت‌آبادی در اختتامیه سیزدهمین همایش دادستانهای عمومی و انقلاب و نظامی سراسر کشور به تبیین نقش نظارتی دادستان مرکز استان بر دادسراها، محاکم بخش و ضابطین پرداخت و با مورد خطاب قرار دادن دادستانها اظهار کرد: دادستانی مرکز استان یک گام به جلو بوده ولی گامی کامل نیست؛ اما همین گام نیمه‌تمام، ظرفیتهای بزرگی دارد.
دادستان تهران ادامه داد: ما در تهران با استفاده از این ظرفیتها با وزرا و مسؤولان مختلف جلسه برگزار کرده و توصیه بنده به سایر دادستانها نیز این است که خودشان را کوچک نبینند.
جعفری دولت‌آبادی با تاکید بر اینکه مطالبه گری دادستانها باید پررنگ‌تر باشد، ادامه داد: دادستانهای مراکز استانها دراین زمینه تردی نکنند.
وی موضوع زندان و کاهش جمعیت کیفری را موردتوجه قرارداد و افزود: بخشی از مدیریت زندان با دادستان است و ما در تهران تجربیات موفقی در بحث زندانها داریم که انتقال آن خالی از لطف نیست.
دادستان تهران بیان داشت: ظرف پنج ماه گذشته هشت جلسه را به موضوع زندانها اختصاص داده و تمام دادسراها را مکلف کردیم که دادیار ناظر بر زندان منصوب شود و یک شعبه اجرای احکام زندانی تشکیل شود.
دادستان تهران با اشاره به موضوع آسیبهای اجتماعی اظهار کرد: بسترهای آسیبهای اجتماعی ما را به سمت تولید جرم می‌برد بنابراین دادستانها در حوزه آسیبهای اجتماعی حتماً باید ورود کنند.
جعفری دولت‌آبادی بیان داشت: وقتی مقام معظم رهبری در رابطه با آسیبها جلسه برگزار کرده و ابراز تأسف می‌کنند طبیعی است که ورود به این موضوع بسیار مهم است.
وی موضوعاتی از قبیل اعتیاد، معتادان متجاهر، ولنگاری فرهنگی و فساد اخلاقی و طلاق را مورد تاکید قرارداد و گفت: این موضوعات از قبیل مسائلی است که مشکلات آن در جامعه محسوس است که برای دادستانها در بحث مطالبه گری این ظرفیت وجود دارد و می‌توانند دستگاههایی که درزمینه کنترل این آسیبها هزینه‌ها را دریافت می‌کنند ولی اقدامی انجام نمی‌دهند را مورد سؤال قرار دهند.
وی برگزاری جلسه دادستان مرکز استان با دادستانهای شهرستانها را گامی مؤثر دانست که نقش مهمی در پیشبرد اهداف و اقدامات دارد و از دادستان کل کشور خواست که ضمانت اجرای حضور دادستانها دراین جلسات را با اتخاذ تدابیری فراهم نماید.
جعفری دولت‌آبادی ادامه داد: آنچه امروز بین دادستانها وجود دارد اختلاف رویه‌های واحد در موضوعات مشابه است مثلاً در شهری ماهواره جمع می‌شود در برخی شهرها جمع نمی‌شود که دراین زمینه بهتر است دادستانی کل رویه‌ها را مشخص و رویه سازی کند. منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *