خواهرخواندگی ۱۲ دانشگاه ایرانی با دانشگاه های روسیه

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۷ شهریور ۱۳۹۵


خواهرخواندگی ۱۲ دانشگاه ایرانی با دانشگاه های روسیه

قائم مقام وزیر علوم خبر داد

خواهرخواندگی ۱۲ دانشگاه ایرانی با دانشگاههای روسیه

حسین سالار آملی گفت: نشست مشترک دانشگاههای روسیه و ایران اواخر مهرماه در تهران برگزار می‌شود که دراین نشست 12 دانشگاه روسی و ایرانی حضور خواهند داشت.

وی افزود: سال گذشته نیز 12 دانشگاه برتر کشور به روسیه سفر کردند و این سفر منجر به انعقاد قراردادهایی در حوزه اعطای بورس، تبادل دانشجو و پروژه های مشترک تحقیقاتی بود که بسیاری از این قراردادها اجرایی شده است.

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: برنامه داریم دراین نشست تفاهم‌نامه خواهرخواندگی 12 دانشگاه برتر ایران با دانشگاههای برتر روسیه را تدوین و نهایی کنیم.

سالار آملی با اشاره به راه‌اندازی کارگروه همکاری میان دو کشور ایران و روسیه نیز گفت: دراین کارگروه طرف روسی 6 نفر را برای برنامه‌ریزیهای بلندمدت معرفی کرده است.

وی عنوان کرد: همچنین کشور ایران نیز 6 نفر را به این کارگروه معرفی کرده است.

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: اعضای این کارگروهها از طریق وزارتخانه‌های مربوطه در حوزه آموزش عالی اقدام به پیگیری فعالیتهای علمی، آموزشی و پژوهشی میان دو کشور خواهند کرد.

سالار آملی افزود: با توجه به توانمندیهای فناورانه کشور روسیه، ایران به دنبال توسعه تعامل علمی و آموزشی با این کشور است.

وی تأکید کرد: ازنظر ایران کشور روسیه یکی از کشورهای راهبردی برای توسعه همکاریهای علمی و فناوری است بنابراین برنامه‌ریزیهای گسترده‌ای برای توسعه همکاریها انجام خواهد گرفت.

منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *