خطر فضای مجازی از موادمخدر بیشتر است

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
شنبه - ۲ بهمن ۱۳۹۵


خطر فضای مجازی از موادمخدر بیشتر است

آیتالله جنتی:

خطر فضای مجازی از موادمخدر بیشتر است

 

Pixelated unrecognizable faceless hooded cyber criminal man using digital tablet in cyberspace

آیتالله احمد جنتی در دیدار فرمانده انتظامی جزیره کیش در مقر این فرماندهی اظهار کرد: فضای مجازی بر روی عقاید، افکار و اخلاق جوانها تأثیر میگذارد و باید موفقیتهایی که در مبارزه با این پدیده در کیش کسب کردهاید را در اختیار دیگران قرار دهید تا آنان نیز از این تجارب بهرهمند شوند.

وی با تأکید بر این‌که فضای مجازی یکی از مسایل روز کشور و نظام است و دیگر مسایل فرع هستند گفت: با همکاری مسؤولان منطقه اقدامات خوب و ارزنده‌ای انجام‌شده است که آثار ماندگاری خواهد داشت.

آیت‌الله جنتی بابیان این‌که جزیره کیش با یک محدوده مشخص جای کار بسیار دارد که این کارها را در هرکجای کشور نمی‌توان انجام داد ابراز امیدواری کرد که کیش، جزیره نمونه‌ای برای سایر نقاط کشور باشد.

وی به اهمیت مسایل قانونی و شرعی اشاره کرد و گفت: رعایت مسایل قانونی مهم است، در مسایل شرعی نیز باید خدا را در نظر گرفت چراکه نخست باید مقابل او پاسخگو باشیم و پس‌ازآن به مسؤولان بالادستی پاسخ بدهیم.

رئیس خبرگان رهبری با تقدیر از فرمانده انتظامی کیش گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به‌ویژه در جزیره کیش به‌خوبی عمل کرده و موفقیتهای زیادی را به دست آورده است.

افتخار ما این است که سرباز ولایت هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی کیش نیز در این دیدار گفت: بالاترین افتخار ما این است که سرباز ولایت و گوش‌به‌فرمان رهبر معظم انقلاب هستیم.

سرهنگ رحیم جهانبخش به 6 اولویت کاری پلیس در سال جاری اشاره کرد و افزود: توجه به منویات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی یکی از این اولویتها است.

وی بحث قاچاق کالا توسط سودجویان را یکی دیگر از موضوعات موردتوجه عنوان کرد و گفت: نقش پلیس در این زمینه بسیار پررنگ است، در دریا و حوزه دریابانی کیش مقابله با هرگونه قاچاق به سواحل ایران را در دستور کار قراردادیم که برخورد مناسبی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

وی به فرامین رهبر معظم انقلاب در زمینه قاچاق اشاره کرد و گفت: با تلاشهای صورت گرفته در سال جاری بیش از 15 میلیارد تومان کالای قاچاق که از بندرهای مختلف ازجمله امارات، دوبی وجبل علی به مقصد سواحل بوشهر و داخل حوزه استحفاظی بود با کمک نیروهای مستقر و بومیان کیش موفق به کشف آن شدیم.

وی اولویت دیگر را سرقت اعلام کرد و گفت: این‌که اموال مردم در امنیت باشد موضوع مهمی است که پلیس کیش بدان توجه کرده است و از ابتدای سال تاکنون 22 در صد کاهش سرقت داشتیم.

سرهنگ جهانبخش با اعلام این‌که در زمینه کاهش سرقت در ایران اول هستیم اظهار کرد: 53 درصد از اموال مسروقه را به صاحبان آنها بازگردانده‌ایم

وی به افزایش 30 درصدی کشف موادمخدر اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی تلاش زیادی در این راستا انجام داده است و از سوی دیگر در زمینه انهدام باندهای قاچاق تمرکز ما بر روی کشف موادمخدر صنعتی در بندرگاه و فرودگاه بوده که اقدامات خوبی نیز در این راستا انجام‌شده است.

وی موضوع عفاف و حجاب را از اولویتهای دیگر پلیس برشمرد و افزود: یکی از مهم‌ترین رسالتهای ما که بر آن تأکید شده است دفاع از ارزشهاست، در جزیره کیش بیش از 40 هیأت مذهبی وجود دارد که با حضور و سخنرانی در این هیأتها فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر به‌خوبی انجام می‌گیرد و در بازارها نیز بانوان بسیجی به‌صورت داوطلب این فریضه را انجام می‌دهند که در بسیاری از حوزه‌ها مردم از ما جلوتر هستند. فرمانده انتظامی کیش تأمین امنیت اخلاقی جامعه را یکی از مأموریتهای اصلی پلیس کیش عنوان کرد و گفت: با همکاری خوب مردم و نهادهای فرهنگی توانسته‌ایم در تأمین امنیت اخلاقی جزیره قدم برداریم. بهبود معیشت کارکنان و تعالی رفتار کارکنان دیگر اولویتی بود که سرهنگ جهانبخش بدان اشاره کرد و گفت: باوجود علما و چهره‌های برجسته فرهنگی در کیش فرصتی فراهم‌شده است تا از محضر آنها در این راستا بهره بگیریم.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *