خرید و فروش سهام عدالت آزاد نشده است

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵


خرید و فروش سهام عدالت آزاد نشده است

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس:

  خرید و فروش سهام عدالت آزاد نشده است

  سلطه افراد خاص بر سهام مردم

 

 

  دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تصور نمایندگان از راهاندازی سامانه سهام عدالت اعطای حق کنترل بر سهام بود، گفت: سهام عدالت همچنان در حالت مسدودی به سر میبرد و آزاد نشده است.

به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، سید حسن حسینی شاهرودی اظهار داشت: ثبت سهام عدالت در سامانه باید به عرضه و خریدوفروش در بورس منجر شود اما هنوز شرایطی برای این امر فراهم نشده است.

وی افزود: بایستی انتظارات سهامداران این طرح همانند حق خریدوفروش به آنها واگذار شود و مردم در تصمیم‌گیریهای مدیریتی نقش داشته باشند.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه صاحبان سهام باید بتوانند سهام خود را مدیریت کنند، تأکید کرد: صاحبان سهام عدالت باید در هیأت مدیره حضور داشته باشند و اگر اجازه دخل و تصرف در سهام وجود نداشته باشد هم‌چنان سهام افراد در حالت مسدود شده قرار دارد و آزادسازی صورت نگرفته است.حسینی تأکید کرد: سهامداران هر شرکت می‌توانند در انتخاب مدیرعامل خود مشارکت و سهم داشته باشند، درحالی‌که مردم در تصمیم سازی مدیریتی سهام عدالت مشارکت ندارند.

وی ادامه داد: باید مشخص شود که حساب سود و زیان شرکتها و صورتهای مالی آنها چگونه محاسبه شده و البته این موضوع باید توسط دستگاههای رسمی نظارتی تأیید شود.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس این‌گونه فکر می‌کردند که با راه‌اندازی سامانه جدید کنترل سهام و شرکتی که سهام متعلق به آن است در اختیار مردم قرار می‌گیرد، اما به نظر می‌رسد سهام عدالت هم‌چنان در اختیار افراد خاصی است و اراده‌ای در تشکیل مجامع این سهام وجود ندارد. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *