خروج انگلیس از اروپا تصمیمی نادرست و تلخ است

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۶ فروردین ۱۳۹۶


خروج انگلیس از اروپا تصمیمی نادرست و تلخ است

خروج انگلیس از اروپا تصمیمی نادرست و تلخ است

به نقل از روزنامه “تاگس اشپیگل”، “فرانک والتر اشتاین مایر”، وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی در پارلمان اروپا در استراسبورگ بر لزوم حفظ انسجام بعد از برگزیت و مسؤولیت آلمان برای آینده اروپا تأکید کرد.

وی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تصمیمی نادرست و تلخ ارزیابی کرده و تأکید کرد که این نادرست است که بگوییم در این دنیا یک کشور اروپایی می‌تواند به تنهایی و بدون اتحادیه اروپا صدای خود را به گوش همگان برساند و یا منافع اقتصادی خود را بهتر پیش ببرد. ما آلمانیها می‌خواهیم اتحادیه اروپا را منسجم نگه داریم.

رئیس‌جمهور آلمان در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد که ما می‌خواهیم همراه با شرکای بزرگ و کوچک خود آینده‌ای مشترک را در اروپا بسازیم. وی هم‌زمان درباره تکرویهای ملی‌گرایانه هشدار داده و گفت: اگر ما اروپاییان به بازیکنی تمام‌عیار در صحنه جهانی تبدیل نشویم به صورت تک‌به‌تک به توپ‌بازی قدرتهای دیگر تبدیل می‌شویم. اشتاین مایر هم‌چنین گفت: این غیرمسؤولانه است که به مردم دروغ بگوییم و خطراتی مانند تروریسم و تغییرات آب‌وهوا را با ساختن دیوار و غیره بتوانیم دفع کنیم. البته جنبشهای پوپولیستی و استبدادی همواره با پاسخهای ساده در میدان هستند.

اشتاین مایر در اولین سخنرانی خود به‌عنوان رئیس‌جمهور آلمان در خارج میراث پدران مادران اروپایی را یادآوری کرده و گفت: این میراث گرانبهایی است که ما اجازه نداریم آن را تسلیم کرده و به مخالفان اروپا واگذار کنیم. بخصوص آلمان باید این وظیفه را جدی بگیرد. وی افزود: ما می‌دانیم که چه چیزهایی را مدیون اروپا هستیم. اروپای متحد تنها پاسخ موفق به تاریخ و جغرافیای ما است. نه برای همه اما برای اکثریت قریب به اتفاق آلمانیها اروپا یک موضوع دلی است. ما آلمانیها می‌خواهیم اروپا را منسجم نگه ‌داریم.

وی هم‌چنین به بخشی از سخنان “دونالد ترامپ”، رئیس‌جمهور آمریکا درباره اروپا و آلمان اشاره کرد که گفته بود اتحادیه اروپا چیزی جز ابزار برای اهداف آلمان نیست.

اشتاین مایر دراین‌باره گفت که این حداقل یک سوءتفاهم است. قدرت اروپا نمی‌تواند روی رهبری یک نفر بنانهاده شود بلکه تنها بر مبنای مسؤولیت همگان ایجاد می‌شود. منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *