«خانه تکانی» ترامپ در کاخ سفید

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱ خرداد ۱۳۹۶


«خانه تکانی» ترامپ در کاخ سفید

مشاوران دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا در پی تصمیمش برای پاکسازی گسترده در کاخ سفید به وی گفتهاند که او چیزی برای از دست دادن ندارد.

به نقل از پایگاه خبری اکسیوس، تنها تعداد کمی از کابینه ترامپ از بررسی موشکافانه در امان هستند. دونالد ترامپ به دنبال بازسازی دوباره تیم مشاوران نزدیک خود در کاخ سفید است.

منابع ناشناس در گفت‌وگو با یک پایگاه خبری اعلام کردند به نظر می‌رسد ترامپ به دنبال یک پاکسازی گسترده است. به او توصیه شده است به این سمت حرکت کند. او چیزی برای از دست دادن ندارد. اما سوال این است که این پاکسازی گسترده تا چه جد بزرگ بوده و به چه شکل خواهد بود.

بر همین اساس مشاوران وی از جمله شون اسپایسر انرژی بسیاری صرف می‌کنند تا بتوانند جایگاه خود را مستحکم‌تر کنند.

پس از اینکه جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی از طریق یک نامه امضا شده اخراج شد، کاخ سفید وارد یک بحران شده است.

مشاوران اعلام کردند، در حالی‌که خبرنگاران به دنبال یافتن رابطه احتمالی میان ترامپ و روسیه هستند آنها نمی‌دانند چگونه با ترامپ کار کنند.

ترامپ یک تهدید بی‌سابقه را اعلام کرده و خواستار لغو کنفرانس‌های مطبوعاتی شده و هشدار داده است که بیانیه‌های مکتوب برای حفظ صحت اخبار منتشر کنند.

گزارش‌هایی وجود دارد که ممکن است تیم ارتباطات خود را با تولید کنندگان و تهیه کنندگان شبکه فاکس نیوز جابه جا کنند.

اگر پاکسازی مورد نظر اتفاق افتد در این صورت حلقه افراد مطمئن حول ترامپ بسیار کوچک خواهد شد. این افراد شامل ایوانکا ترامپ، دخترش،‌ جارد کوشنر، دامادش و حتی کسانی که کوچکترین تجربه در امور دولتی ندارند، خواهد بود.

در این میان رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا با حمایت از رئیسش در مصاحبه اخیر با شبکه خبری ان‌بی‌سی توانست تمجید لازم را از سوی ترامپ به دست آورد اما دیگر اعضای کابینه هنوز نتوانسته‌اند در این مسیر گام بردارند.

تام پرایس، وزیر بهداشت و خدمات انسانی به دلیل روند کند بسته اصلاحات بیمه خدمات درمانی دچار چالش شده است.

این منابع اعلام کردند: ترامپ ممکن است به جای اخراج افراد موردنظرش در درجه اول آنها از همراه کردن او در اولین سفر بین‌المللی خارجی‌اش محروم کند. منبع:ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *