حکم پرونده‌ای که کلاه 15هزار نفر را برداشته بود، صادر شد.

دسته: آخرین مطالب , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۰ فروردین ۱۳۹۶


حکم پرونده‌ای که کلاه 15هزار نفر را برداشته بود، صادر شد.

حکم پرونده‌ای که کلاه 15هزار نفر را برداشته بود، صادر شد.

شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران حکم متهمان پرونده ورمی کمپوست را که از نزدیک به ۱۵ هزار نفر کلاهبرداری کرده بودند، صادر کرد.

محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران گفت که این پرونده 10 تا 15 هزار شاکی داشت که خوشبختانه منتج به صدور رأی شده است.

 

این مقام مسئول در دادگستری کل استان تهران تعداد متهمان این پرونده را هشت نفر خواند و گفت: بر اساس حکم شعبه 11 دادگاه کیفری یک استان، متهمان به حبس و رد مال محکوم شدند.

 

پرونده کلاهبرداری ورمی کمپوست، هشت متهم دارد که متهم ردیف اول آن مدیرعامل شرکت است. او که سه سال پیش به عنوان کارآفرین نمونه مورد تجلیل وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته بود، با همدستی دو نفر از بستگان خود و پنج نفر دیگر در پوشش فروش کودهای ورمی کمپوست و پرورش کرم خاکی، شهروندان استان‌های مختلف کشور را( حدود 20 استان) به سرمایه‌گذاری در شرکت خود ترغیب کرد اما پس از مدتی دست به کلاهبرداری نزدیک به 200 میلارد تومانی زد.

مدیرعامل این شرکت و همدستانش که 22 اسفند 95 در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک محاکمه شدند، با استفاده از پول‌های به دست آمده، چند باب دفتر،‌ چند دستگاه خودروی خارجی گرانقیمت و چند دستگاه خودروی برف بازی خریده بود.

در این پرونده هزاران مالباخته از یک میلیون تا یک میلیارد تومان خسارت دیده‌اند اما بیشتر آنها مبالغی بین 40 تا 50 میلیون تومان از دست داده‌اند. منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *