حکم حبس ابد محمد مرسی در پرونده جاسوسی برای قطر لغو شد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۰ آبان ۱۳۹۵


حکم حبس ابد محمد مرسی در پرونده جاسوسی برای قطر لغو شد

حکم حبس ابد محمد مرسی در پرونده جاسوسی برای قطر لغو شد

به نقل از عربی 21، دادگاه تجدیدنظر مصر حکم حبس ابد صادرشده برای رئیسجمهور برکنار شده این کشور را لغو کرد.

Egyptian ousted Islamist president Mohamed Morsi looks on from behind the defendants cage during is trial on May 8, 2014 alongside 130 others on charges of organising jail breaks during the 2011 uprising that toppled strongman Hosni Mubarak. AFP PHOTO / TAREK EL-GABASS

بر اساس این گزارش، دادگاه تجدیدنظر مصر حکم حبس ابد برای «محمد مرسی» رئیس‌جمهور برکنار شده این کشور در پرونده جاسوسی برای قطر را لغو کرد.

این دادگاه همچنین احکام اعدام صادرشده در حق 16 نفر از رهبران جمعیت اخوان المسلمین ازجمله خیرت الشاطر جانشین اول رهبر اخوان المسلمین در پرونده جاسوسی برای قطر را نیز لغو کرد.

پیش‌ازاین نیز دیوان عالی قاهره حکم حبس 20 ساله برای مُرسی را تأیید کرد. این حکم به اتهام دست داشتن مُرسی در تحریک مردم به انجام اقدامات خشونت‌آمیز در مقابل کاخ ریاست جمهوری، صادرشده است.

گفتنی است، تحقیقات دیوان عالی امنیت دولت در این پرونده نشان می‌دهد که محمد مرسی و تعدادی از متهمان گزارشها صادره از دستگاههای اطلاعات عمومی و جنگی، نیروهای مسلح، نیروهای امنیت ملی در وزارت کشور و سازمان نظارت اداری را به سرقت برده‌اند که در میان آنها اسناد کاملاً محرمانه نیز دیده می‌شود که مربوط به ارتش، مکانهای استقرار نیروهای ارتش و سیاستهای کلی دولت است. این متهمان قصد داشتند این گزارشها و اسناد را به دستگاه اطلاعات قطر و شبکه ماهواره‌ای الجزیره متعلق به این کشور تحویل دهند و به مصر و امنیت ملی آن لطمه بزنند.

مرسی هم‌اکنون در رابطه با 5 پرونده تحت محاکمه است که عبارت‌اند از: وادی نطرون (مرسی در این پرونده طی حکم اولیه به اعدام محکوم‌شده است)، جاسوسی برای حماس و بیگانگان (در این پرونده مرسی طی حکم اولیه به 25 سال حبس محکوم‌شده است)، حوادث کاخ الاتحادیه (حکم اولیه مبنی بر حبس 20 ساله برای مرسی صادرشده است) و علاوه بر آن وی در پرونده‌های اهانت به دستگاه قضایی و جاسوسی برای قطر تحت محاکمه است. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *