حمل فیزیکی بیش از ۱۰ هزار دلار اسکناس توسط مسافران، قاچاق ارز است

دسته: حقوق همگانی , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
شنبه - ۴ دی ۱۳۹۵


حمل فیزیکی بیش از ۱۰ هزار دلار اسکناس توسط مسافران، قاچاق ارز است

حمل فیزیکی بیش از ۱۰ هزار دلار اسکناس توسط مسافران، قاچاق ارز است

 245998402

مسافران و رانندگان بخش حمل ونقل بینالمللی، مجاز به همراه داشتن میزان ۱۰ هزار دلار اسکناس بهصورت فیزیکی و بدون نیاز به اظهار به گمرک بوده و بیش از این مبلغ قاچاق است.

اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، از ابلاغ دستور‌العمل اجرایی ضوابط ناظر بر ارز همراه مسافر از سوی بانک مرکزی در راستای اجرای تبصره ۱ ماده ۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد.

براساس اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، از روز دوشنبه (۱ آذر ماه سال ۹۵) مسافران ورودی و خروجی کشور و رانندگان بخش حمل‌و‌نقل بین‌المللی، مجاز به همراه داشتن میزان ۱۰ هزار دلار اسکناس یا معادل آن به سایر ارزها بصورت فیزیکی و بدون نیاز به اظهار به گمرک هستند و ورود ارز بیش از مقدار مقرر و بدون رعایت ضوابط اعلام شده، مشمول قاچاق ارز است.

ورود کالا یا سایر ارزها بیش از میزان تعیین شده منوط به مراجعه مسافر در مبادی ورودی به درگاه گمرک و اظهار ارز همراه خود هستند؛ بنابراین در غیر از مبادی مورد اشاره، ورود ارز صرفاً تا سقف ۱۰ هزار دلار یا معادل آن به سایر ارزها مجاز خواهد بود.

خروج ارز فیزیکی مازاد بر مبلغ ۱۰ هزار دلار یا معادل آن به سایر ارزها به ارایه رسید چاپی حاوی کد رهگیری صادره از سوی بانک ملی ایران بوده و عدم رعایت مقررات مشمول عنوان قانون قاچاق ارز خواهد بود.

و این دستورالعمل مشمول پرونده‌هایی است که از تاریخ ابلاغ تشکیل شده باشد؛ و سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان مرجع رسیدگی کننده به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز، با جدیت و برابر قانون به این پرونده‌ها رسیدگی می‌کند. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *