حمل اتباع خارجی غیرمجاز، لزوماً قاچاق انسان نیست

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۴ آبان ۱۳۹۵


حمل اتباع خارجی غیرمجاز، لزوماً قاچاق انسان نیست

رئیس سازمان قضایی استان کرمان:

حمل اتباع خارجی غیرمجاز، لزوماً قاچاق انسان نیست

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان گفت: اطلاق قاچاق انسان بر حاملان اتباع افغانی غیرمجاز، صحیح و اصلاً منطبق با قانون نیست.

2-%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d9%82-%d9%82%d8%a7%da%86%d8%a7%d9%82

به نقل از سازمان قضایی نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام حسین رضایی در جمع کارکنان پلیس اطلاعات و امنیت انتظامی استان اظهار کرد: از این اصطلاح باید در جای خودش استفاده کرد، حمل اتباع غیرمجاز لزوماً قاچاق انسان نیست؛ قاچاق انسان شامل موارد خاصی است.

وی افزود: طبق قانون اگر انگیزه‌ شخص برداشت اعضا، فحشا، بردگی و ازدواج باشد، جرم قاچاق انسان را می‌توان بر آن اطلاق کرد، خارج از این چهار مورد، اطلاق قاچاق انسان صحیح نیست. رضایی اظهار کرد: پس دقت کنیم و مساله‌ای را که قاچاق انسان نیست قاچاق قلمداد نکنیم تا بخواهیم بر آن آثاری بار کنیم. وی به یکی از آثار تصور اشتباه درباره قاچاق انسان اشاره کرد و افزود: تیراندازی به خودروی حامل اتباع بیگانه به اعتبار قاچاق انسان، مشمول ماده 6 قانون به کارگیری سلاح نبوده و تیراندازی در این مواقع مجاز نیست. رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان، بی‌قانونی و عدم توجه به اجرای قانون را سبب مخدوش شدن عدالت و امنیت دانست و ادامه داد: برخوردهای غیرمنطبق با قانون در رابطه با افاغنه و اتباع خارجی دارای حساسیت دوچندانی است چون علاوه بر آثار انسانی دارای آثار سیاسی است و بخشی از نظام را دچار چالش می‌کند. وی با بیان اینکه با بی‌قانونی نمی‌شود قانون را نهادینه کرد افزود: هدف خوب وسیله را توجیه نمی‌کند ما مأمور به وظیفه هستیم نه مأمور به نتیجه. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۶۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *