حمله کمیسر حقوق بشر سازمان ملل به ترامپ و سیاستمدار افراطی هلند

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۳ شهریور ۱۳۹۵


حمله کمیسر حقوق بشر سازمان ملل به ترامپ و سیاستمدار افراطی هلند

حمله کمیسر حقوق بشر سازمان ملل به ترامپ و سیاستمدار افراطی هلند

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد به‌شدت به سیاستمداران پوپولیست که آنها را «عوام‌فریب و خیال‌پرداز سیاسی» نامیده حمله کرده است.
«زید رعد الحسین» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد به‌شدت به سیاستمداران پوپولیست که آنها را «عوام‌فریب و خیال‌پرداز سیاسی» نامیده حمله کرده است.
وی به‌ویژه گرت ویل درز سیاستمدار راست افراطی هلند را متهم کرد که تعصب و عدم بردباری را به‌عنوان یک سلاح به کار می‌گیرد.
رعد الحسین در یک کنفرانسی امنیتی در لاهه گفت: ویل درز و دیگران ازجمله دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات آمریکا و نایجل فاراژ سیاستمدار بریتانیایی که برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا کمپین می‌کرد از همان تاکتیکهای گروه داعش استفاده می‌کنند.
ویل درز ماه پیش در اظهارات انتخاباتی گفت اگر انتخاب شود همه مساجد را خواهد بست، قرآن را ممنوع خواهد کرد و مانع ورود مهاجران مسلمان خواهد شد.
حزب آزادی او (پی وی وی) در نظرسنجیها در هلند پیش از انتخابات سال آینده پیشتاز است.
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، در آغاز نشست بنیاد صلح، عدالت و امنیت گفت که در بیانیه‌اش می‌خواهد خطاب به «ویل درز، یاران او و درواقع همه همفکران او – سیاستمداران پوپولیست، عوام‌فریب و خیال‌پرداز سیاسی» صحبت کند.
وی گفت:‌ «من یک مسلمان سفیدپوستم که باعث سردرگمی نژادپرستها می‌شود؛ از یک مادر اروپایی و یک پدر عرب؛ و من هم از دروغها و حقایق نیم‌بند، هراس افکنیهای آقای ویل درز و بهره‌برداری او (از احساسات مردم) عصبانی هستم.»
رعدالحسین گفت همه آنها شباهتهایی به‌نظام عقیدتی اتخاذشده از سوی داعش دارند:‌ «همه آنها به درجات مختلف برای زنده کردن گذشته‌ای خالص می‌کوشند؛‌ گذشته‌ای که در آن مزارع زرین محل سکونت مردمانی از نژاد و مذهب واحد است. گذشته‌ای که بدون شک هرگز در هیچ جا وجود نداشته.»
وی افزود:‌ «اشتباه نکنید، من اقدامات سیاستمداران عوام‌فریب ملی‌گرا را با داعش مقایسه نمی‌کنم؛ اما داعش هم در تبلیغات خود از شیوه ارتباطی مشابه، حقایق نیم‌بند و ساده‌سازی بیش‌ازحد مسائل بهره می‌برد.»
این مقام سازمان ملل گفت که «تعصبات مذهبی و نژادی تحقیرآمیز که کسانی مثل ویل درز به آن دامن می‌زنند در بعضی کشورها تبدیل به سیاست رسمی شده است.»
وی گفت:‌ «درباره سرعت گرفتن تبعیض در محل کار می‌شنویم. کودکان به خاطر تبار قومی و مذهبی خود طرد و بی‌آبرو می‌شوند. صرف‌نظر از گذرنامه‌ای که دارا هستند، به آنها گفته می‌شود که ‘واقعاً’ اروپایی نیستند، ‘واقعاً’ فرانسوی یا بریتانیایی یا مجار نیستند. کل جوامع کوچک به ظن تبانی با تروریستها بدنام می‌شوند.»
در تازه‌ترین نظرسنجی انجام‌شده توسط موریس دی هوند، کارشناس سنجش افکار عمومی در هلند، پیش‌بینی می‌شود که پی وی وی برنده بیشترین کرسیها، یعنی 37 کرسی، در پارلمان هلند که 150 عضو دارد شود. بر اساس این نظرسنجی حزب لیبرال نخست‌وزیر مارک روت (وی وی دی) با 23 کرسی دوم خواهد شد.
ویل درز در ماه مارس به اتهام تحریک نفرت علیه مراکشیها در دادگاه حاضر شد. محاکمه او قرار است روز 31 اکتبر شروع شود. منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *