حمله تروریستی فرانسه؛ 
داعش مسئولیت حمله را 
بر عهده گرفت
 کشته‌ها 83 نفر شد


دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۶ تیر ۱۳۹۵


حمله تروریستی فرانسه؛ 
داعش مسئولیت حمله را 
بر عهده گرفت
 کشته‌ها 83 نفر شد


حمله تروریستی فرانسه؛ 
داعش مسئولیت حمله را 
بر عهده گرفت
 کشته‌ها 83 نفر شد

دنیای حقوق: در پی وقوع حمله تروریستی خونین بامداد روز جاری به جشن ملی روز فرانسه در شهر نیس که منجر به کشته شدن بیش از 80 تن شد، اولاند وضعیت فوق‌العاده را ۳ ماه دیگر تمدید کرد.
بر اساس گزارش رویترز، این حمله تروریستی هنگامی اتفاق افتاد که مردم شهر نیس فرانسه در حال برپایی جشن عید ملی این کشور بودند و بر اساس آخرین خبرها تاکنون بیش از 80 تن کشته شدند و حال 18 نفر وخیم است و شنیده‌ها حاکی از آن است که آمار کشته‌ها رو به افزایش می‌باشد.
گروه تروریستی داعش با برعهده گرفتن مسئولیت این حملات و انفجارها در پاریس اعلام کرد که این انفجارها “انتقام به خاطر سوریه و 11 سپتامبر فرانسه” است.
شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی هم در خبری فوری و زیرنویس اعلام کرد اوراق هویت یک فرانسوی تونسی تبار در حمله تروریستی در نیس پیداشده است.
همچنین شبکه خبری الجزیره نیز خبر داد که رسانه‌های فرانسوی اعلام کردند عامل حمله خونین روز گذشته در شهر نیس، یک مرد 31 ساله تونسی الاصل بود که در همین شهر سکونت داشت و در جریان انجام این حمله تروریستی کشته شد.
آسوشیتدپرس هم گزارش داد که یک مقام محلی در شهر نیس فرانسه هم گفت کامیونی که در حمله تروریستی در این شهر شرکت داشت پر از اسلحه و نارنجک بوده است. فرد حمله‌کننده در شهر نیس فرانسه مسیری حدود دو کیلومتر را رانندگی کرده و در این مسیر تلاش کرد افراد بیشتری را زیر بگیرد. وی افراد حاضر در یک کنسرت ساحلی را نیز هدف حمله قرار داد.
سرعت کامیون 60 تا 70 کیلومتر در ساعت گزارش‌شده است و حرکت زیگزاگی راننده موجب شده آمار تلفات افزایش یابد.
فرانسوا اولاند رئیس‌جمهوری فرانسه با بیان اینکه کل فرانسه اکنون با تهدید تروریسم افراطگر روبرو است، افزود: فرانسه شدیداً ضربه خورده است، ما باید هر کاری که می‌توانیم برای مقابله با چنین حملاتی انجام دهیم.
گفتنی است همزمان، پلیس با یک نفر مظنون به حمله تروریستی در نزدیکی محل حمله کامیون که در یک رستوران پناه گرفته بود، درگیر و فرد مظنون کشته‌شده است.

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *