حمله ائتلاف سعودی به مراسم ختم صنعا نقض حقوق بشر است

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۹ آبان ۱۳۹۵


حمله ائتلاف سعودی به مراسم ختم صنعا نقض حقوق بشر است

سازمان ملل:

حمله ائتلاف سعودی به مراسم ختم صنعا نقض حقوق بشر است

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد ائتلاف متجاوز عربی در حمله جنجالبرانگیز به یک مراسم ختم در صنعا مرتکب نقض قوانین بینالمللی حقوق بشر شده است.

540986355

به نقل از پایگاه خبری العهد، کارشناسان سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت اعلام کردند که ائتلاف تحت رهبری عربستان در حمله به مجلس ختم صنعا که در پی آن صدها تن کشته و زخمی شدند مرتکب نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر شده و هیچ ادله‌ای وجود ندارد که ثابت کند ائتلاف عربی احتیاطهای لازم را برای کاهش خسارات مالی و جانی غیرنظامیان در این حمله اتخاذ کرده است.

در این گزارش آمده که اسناد و ادله موجود نشان می‌دهد که ائتلاف سعودی تعهداتش به قوانین حقوق بشر را با حمله دوم به سالن ختم که حین نجات مجروحان حمله اول صورت گرفته، نقض کرده است.

بر اساس گزارش کارشناسان سازمان ملل، حمله ائتلاف تحت امر عربستان به محل برگزاری مراسم صنعا درست درزمانی انجام‌شده که فرماندهان نظامی احتمال می‌دادند شمار زیادی افراد غیرنظامی در این مراسم مشارکت داشته باشند.

در این گزارش آمده که فاصله زمانی بین دو حمله نشان‌دهنده استفاده عامدانه تاکتیک موسوم به حمله دوگانه است که در این تاکتیک افرادی که از حمله اول جان سالم به دربردند در حمله دوم هدف قرار می‌گیرند. در گزارش مذکور همچنین تأکید شده که حمله دوم بعد از سه الی هشت دقیقه از حمله اول صورت گرفته و در پی آن شمار زیادی از زخمیها غیرنظامی بوده‌اند و به‌صورت تقریباً مطمئن باعث افزایش تعداد تلفات جانی میان مجروحان و نیروهای کمک‌رسان شده است.

منبع: ستاد حقوق بشر قوه قضائیه


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *