حملات ارتش ترکیه به شهر الباب سوریه 11 کشته برجای گذاشت

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵


حملات ارتش ترکیه به شهر الباب سوریه 11 کشته برجای گذاشت

دیدهبان حقوق بشر سوریه:

حملات ارتش ترکیه به شهر الباب سوریه 11 کشته برجای گذاشت

 

 

مترجم: محمد تدو- انتشاردهنده: بهمن بامداد

دیدهبان حقوق بشر سوریه روز دوشنبه اعلام کرد: 11 غیر نظامی از جمله سه کودک در حملات روز دوشنبه ارتش ترکیه به شهر الباب سوریه کشته شدهاند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رامی عبدالرحمن مدیر این نهاد حقوق بشری که مقر آن در لندن قرار دارد دراین‌باره تصریح کرد:‌ چهار خانواده به همراه سه کودک در این حملات جان باخته‌اند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه آورد: ‌حملات سنگین توپخانه‌ای و هوایی برای حمایت از نیروهای موسوم به «سپر فرات» صورت گرفته است.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که مسؤولان ترکیه‌ای همواره تأکید کرده‌اند که تلاش خواهند کرد تا از کشته شدن غیرنظامیان جلوگیری کنند و همواره گزارشهای مبنی بر کشتار غیرنظامیان در حملات ارتش این کشور را در سوریه رد کرده‌اند.

یکی از افرادی که در حال فرار از شهر الباب بود به خبرگزاری فرانسه گفته است که هواپیماهای ترکیه‌ای و یگان توپخانه‌ای این کشور شهر الباب را هدف قرار می‌دهند، درحالی‌که عناصر داعش همچنان در شهر هستند.

این شهروند سوری درحالی‌که بریده‌بریده سخن می‌گفت ضمن این‌که خدا را شکر می‌کرد که توانسته است به‌سلامتی از شهر خارج شود، افزود:‌ تخریب در شهر بسیار زیاد و غیرقابل تصور است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه 30 بهمن‌ماه نیز اعلام کرد که 9 غیرنظامی در بمباران ارتش ترکیه به شهر الباب سوریه کشته شدند.

آنکارا سوم شهریورماه 95 (24 آگوست 2016) عملیات نظامی در خاک سوریه را آغاز کرد و علاوه بر حمله به مواضع داعش، اهداف شبه نظامیان کرد سوری را نیز هدف قرار داد.

شهر الباب آخرین مقر داعش در استان حلب است و طی ماههای گذشته هدف حملات سنگین نیروهای ترک و مخالفان سوری متحد آنکارا قرار داشته است. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *