حمایت وزارت ورزش و جوانان از کارآفرینان

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۰ آبان ۱۳۹۵


حمایت وزارت ورزش و جوانان از کارآفرینان

حمایت وزارت ورزش و جوانان از کارآفرینان

مدیرکل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: نامهای هفته گذشته به مجری طرح سامانه کارآفرینی برای ارائه گزارش دورهای ارسال کردیم و قرار است تا دو هفته آینده این گزارش را دریافت کنیم.

سید جواد رضوی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه وزارت ورزش و جوانان با مجری طرح سامانه کارآفرینی، مسوولان این سامانه باید گزارش دوره‌ای به ما ارائه دهند و ما پس از دریافت گزارش آن را بررسی می‌کنیم تا اگر نیاز به هماهنگیهای بیشتر با دستگاهها است این کار را انجام دهیم. وی بابیان اینکه دو رویکرد برای سامانه کارآفرینی داریم، گفت: موضوع اشتغال جوانان برای ما مهم و هماهنگی بین بخشی در این زمینه بر عهده ماست. بسته‌های مختلفی در بخشهای گوناگون دولت درزمینه اشتغال در دست اجرا و اقدام است. یکی از این مقولات، بحث مهم کارآفرینی است. زمانی که مجری طرح پیشنهاد طرح سامانه کارآفرینی را داد ما از آن استقبال کردیم و درنهایت در ستاد ساماندهی امور جوانان تصویب شد. مدیرکل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: با روشهای مختلف سعی کردیم این پورتال را معرفی کنیم. به استانها نامه زدیم و سامانه را اطلاع داده و لینک آن را در پورتال وزارت ورزش و جوانان قراردادیم و در هفته جوان نیز در صداوسیما به معرفی آن پرداختیم.

وی اظهار کرد: شرایط سامانه کارآفرینی خیلی مناسب است و ما حمایتهای معنوی از این طرح کردیم و در جهت کمک به بالندگی طرح موفق بودیم و همچنان به این طرح و طرحهای مشابه برای فعالیت کمک می‌کنیم.

رضوی در پایان بابیان اینکه کارآفرینی موضوع بسیار مهمی است، گفت: کارآفرینی مبتنی بر سیاستهای کلان ازجمله سیاست اقتصاد مقاومتی است و تلاش می‌کنیم از ظرفیتهای موجود به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم. نباید گمان شود که سامانه کارآفرینی مشکل اشتغال جوانان را حل می‌کند. ما این ادعا را نداریم؛ البته این سامانه امکاناتی فراهم کرده است و بخشی از آن کاملاً رایگان است و جا دارد روی آن بیشتر کار شود. سامانه کارآفرینی می‌تواند به ترویج فرهنگ کارآفرینی کمک کند.

منبع: وب‌سایت خبرگزاری ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *