حمایت مالی دولت از شرکتهای دانش‌بنیان در برنامه ششم توسعه

دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
شنبه - ۸ آبان ۱۳۹۵


حمایت مالی دولت از شرکتهای دانش‌بنیان در برنامه ششم توسعه

خدابخشی خبر داد:

حمایت مالی دولت از شرکتهای دانشبنیان در برنامه ششم توسعه

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، در تشریح جزییات نشست کمیسیون متبوعش، گفت: دراین جلسه مقرر شد دولت از شرکتهای دانشبنیان در برنامه ششم توسعه حمایت مالی کند.

%d8%ad%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c-%d8%af%d9%88%d9%84%d8%aa-%d8%a7%d8%b2-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa%d9%87%d8%a7%db%8c

محمد خدابخشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جزییات جلسه چهارشنبه (5 آبان ماه) کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، گفت: دراین جلسه بند 6 و 7 ماده 18 لایحه برنامه ششم توسعه مصوب شد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دربند 6 ماده 18 لایحه برنامه ششم توسعه به‌منظور حمایت از پژوهشهای مسئله محور و تجاری‌سازی پژوهشی و نوآوری، در اجرای سیاستهای کلی برنامه ششم کلیه شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکتهای وابسته و تابعه به‌استثنای صندوقهای بیمه و فناوری در بودجه سالانه منظور شدند.

وی ادامه داد: آیین‌نامه اجرایی این بند به پیشنهاد سازمان و با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید. خدابخشی گفت: دربند 7 ماده 18 لایحه برنامه ششم توسعه دولت به‌منظور پیشتازی در اقتصاد دانش‌بنیان و افزایش تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی مجاز است برای توسعه و انتشار فناوری و حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان نسبت به حمایت مالی از پژوهشهای تقاضامحور مشترک با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری و حوزه‌های علمیه در موارد ناظر به حل مشکلات کشور، مشروط به اینکه حداقل 51 درصد (51%) از هزینه‌های آن را کارفرما و یا بهره‌بردار تأمین و تعهد کرده باشد، اقدام کند. این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به موارد الحاقی به ماده مذکور، تصریح کرد: بسترسازی و انجام حمایتهای لازم به‌منظور ایجاد و توسعه زیرساختها ماهواره‌بر ایستگاه‌های زمینی یکی از بندهای الحاقی به این بند است. وی ادامه داد: بند دیگر الحاق شده به ماده 18 لایحه برنامه ششم توسعه در خصوص حفظ و نگهداری از موقعیتهای مداری متعلق به جمهوری اسلامی ایران و پیش‌بینی تمهیدات لازم برای ایجاد زیرساختها و اجرای پروژه ماهواره ملی در راستای حفظ نهاد یادشده است.سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه یادآور شد: بند دیگر الحاق شده به ماده 18 لایحه مذکور به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده که در راستای توسعه و انتشار مالکیت فکری، دانش فنی و تجهیزاتی را که در چهارچوب قرارداد با دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و فناوری دولتی ایجاد و حاصل‌شده است به دانشگاه‌ها و مؤسسات یادشده واگذار کند.

منبع: خانه ملت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *