حمایت از ایده‌های برتر در حوزه پیشگیری از جرم

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵


حمایت از ایده‌های برتر در حوزه پیشگیری از جرم

یک مقام قضایی خبر داد:

حمایت از ایدههای برتر در حوزه پیشگیری از جرم

تامین اجتماعی

  قائممقام معانت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، از برگزاری جشنواره ایدهها و فرصتهای برتر در حوزه خبر داد.

 مهدی امیری اصفهانی در نشست خبری با اشاره به جشنواره ایده‌ها و فرصتها که به همت این معاونت برگزار می‌شود، افزود: ایده برتر مورد گزینش قرار می‌گیرد و پیوند زدن بین ایده‌ها و کارآفرینی امری است که موردتوجه جشنواره «ایده‌ها و فرصتها، پیشگیری از جرم یک مسؤولیت اجتماعی» قرار می‌گیرد.

وی افزود: برای خالق ایده یک فرصت اشتغال فراهم خواهد شد. امسال دومین سال برگزاری این همایش است و امیداریم سال آخر اجرا هم نباشد.

امیری اصفهانی در خصوص محورهای جشنواره گفت: جشنواره حول محورهای خانواده، اعتیاد، فرهنگ آمدوشد و ترافیک و مخاطرات فضای مجازی برگزار می‌شود و ایده‌ها باید در کاهش جرایم این حوزه‌ها باشد. ایده‌ها به برنامه تبدیل و نرم‌افزارهای مرتبط با این موضوع ساخته می‌شود.

وی افزود: محورهای این جشنواره طراحی بازیهای رایانه‌ای، طراحی نرم‌افزارهای تلفن همراه، طراحی نرم‌افزارهای رایانه‌ای تبیین شده است. دستگاههایی از جمله وزارت فرهنگ، معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت بهداشت و علوم، پلیس راهور و ناجا، سازمان بهزیستی و دانشگاه آزاد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم را در اجرای این جشنواره یاری می‌کنند.

امیری اصفهانی ادامه داد: اگر برای تبدیل ایده به محصول نیاز به وام باشد، این اتفاق می‌افتد و با کمک سایر دستگاهها موضوع ثبت ایده‌ها دنبال می‌شود.

وی افزود: چهار منطقه انتخاب‌شده از جمله خراسان رضوی، اصفهان، البرز و آذربایجان شرقی که هشت تیم از بین این چهار منطقه انتخاب شدند.105 تیم در مرحله اول شرکت داشتند که از این تعداد، هشت تیم به مرحله نهایی راه یافتند.

وی با اشاره به تنظیم تفاهم‌نامه‌ای منعقدشده با مناطق آزاد گفت: هم‌زمان با برگزاری این جشنواره در کیش، اقدامات مختلفی که در کاهش جرایم در این مناطق انجام‌شده بررسی می‌شود. به دنبال این هستیم که الگوی مینیاتوری جامعه عاری از جرم را استخراج‌کنیم. بنا داریم در آینده این جشنواره را بین‌المللی برگزار کنیم.

امیری اصفهانی با بیان این‌که پیشگیری از جرم و مشارکت مردم، یکی از اهداف این جشنواره است، گفت: تلفیق ایده‌های خلاقانه با موضوعهای پیشگیرانه هم از دیگر اهداف این جشنواره است.

قائم‌مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گفت: در سال گذشته دو ایده در عرصه‌های ترافیک و اعتیاد به‌عنوان ایده‌های برتر شناخته شد. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *