حمایت سازمان بهزیستی از قربانیان احتمالی آسیبهای اجتماعی

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲ آبان ۱۳۹۵


حمایت سازمان بهزیستی از قربانیان احتمالی آسیبهای اجتماعی

حمایت سازمان بهزیستی از قربانیان احتمالی آسیبهای اجتماعی

 

 

معاون دفتر آسیبدیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی از وجود 196 مرکز کاهش طلاق در کشور خبر داد و گفت: 150 هزارنفر از مشاورههای مراکز کاهش طلاق سازمان بهزیستی استفاده کردهاند.

‌مجید ارجمندی بابیان اینکه آسیب دیدگان اجتماعی به‌واسطه عدم تطبیق با تغییرات مختلف ازجمله صنعتی شدن و تحولات زندگی، دچار آسیب شده و تحت پوشش این سازمان قرار می‌گیرند افزود: این معاونت تلاش دارد تا با استفاده از خرد جمعی، کارشناسان و افراد صاحب‌نظر و هماهنگی با نهادهای برون‌سازمانی ازجمله قوه قضاییه، صداوسیما، نیروی انتظامی و آموزش‌وپرورش هماهنگیهای لازم را برای ارتقاء سطح آموزشها و برنامه‌ریزیهای مختلف انجام دهد. ارجمندی، بسترسازی برای استفاده از ظرفیتهای مردمی نظیر مؤسسات خیریه و کمپینهای غیردولتی در راستای توانمندسازی هرچه بیشتر جامعه تحت پوشش را از اهداف این معاونت برشمرد و تصریح کرد: اگر اقشار مختلف مردمی در این بخش وارد شوند بی‌شک زندگی عادی برای آسیب دیدگان اجتماعی ایجاد خواهد شد. وی برنامه‌ریزی بر محور خانواده را از اولویتهای این سازمان دانست و ادامه داد: ازآنجاکه افراد مختلف تحت پوشش معاونت هستند نیازمند نیروهای تخصصی هستیم تا به‌صورت کارشناسی شده مشکلات مختلف برطرف شود.

%d8%ad%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d9%87%d8%b2%db%8c%d8%b3%d8%aa%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d9%82%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%ad%d8%aa%d9%85

9 هزار کودک خیابانی تحت پوشش سازمان بهزیستی

معاون دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، آمار کودکان خیابانی تحت پوشش سازمان بهزیستی را 9 هزار نفر اعلام کرد و گفت: تعداد 4 هزار نفر از این کودکان در سال اخیر جذب‌شده‌اند و باقی کودکان نیز، مهارتهای توانمندسازی را آموزش می‌بینند. وی پدیده کودکان خیابانی را با حوزه شهرنشینی مرتبط دانست و تصریح کرد: با رصد آسیبهای اجتماعی حوزه کودکان خیابانی به فقر اقتصادی، فرهنگی، اعتیاد و مشکلات درونی خانواده خواهیم رسید. ارجمندی در رابطه با حقوق کودکان یادآور شد: باید کودکان را حمایت کرد، اما جدا کردن کودک از خانواده صدمات جبران‌ناپذیری به وی وارد می‌کند به همین خاطر رویکرد سازمان خانواده محوری است.

این مسؤول بابیان اینکه در سال گذشته 2 هزار نفر از زنان در معرض خشونت تحت پوشش قرار گرفتند، اضافه کرد: تعداد 31 مرکز شبانه‌روزی خانه سلامت برای دختران در معرض خطر در کشور وجود دارد و 350 نفر نیز در سال جاری پذیرش‌شده‌اند.

ارجمندی زنان آسیب‌دیده که تحت پوشش این سازمان هستند را 1600 نفر در سال گذشته دانست و خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تا کیفیت و وضعیت مکانهای نگه‌داری و خدمات ارائه‌شده ارتقاء یابد چراکه هر چه شیوه‌های جدید مددکاری اعمال شود نیروهای قهریه خنثی و افراد به دامن خانواده بازخواهند گشت.

سازش 30 درصد از متقاضیان طلاق با مراجعه به مراکز مشاوره

وی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی برپا کردن 196 مرکز کاهش طلاق در جهت ارائه خدمات مشاوره به مراجعین و زوجهای متقاضی طلاق است.

معاون دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با اعلام اینکه تاکنون 150 هزار نفر در مراکز کاهش طلاق بهزیستی از مشاوره‌های این مراکز استفاده کرده‌اند، گفت: نتیجه این مشاوره‌ها سازش 30 درصد از متقاضیان طلاق است. وی ادامه داد: علت اصلی طلاق در سالهای اخیر تغییریافته و به ترتیب ناپختگی زوجین و نداشتن مهارتها زندگی، دخالت اطرافیان، مشکلات اقتصادی و اعتیاد به‌عنوان عوامل تقاضای طلاق مطرح است. ارجمندی در پایان خاطرنشان کرد: خانواده به‌عنوان یک‌نهاد اجتماعی و محل تربیت فرزند نقش اساسی در جلوگیری از خطرات مختلف دارد و ایمن‌سازی خانواده برای جلوگیری از فروپاشی نظام خانواده امری اساسی است.

منبع؛ ایسنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *