حمایت از طرحها و ایده‌های کار آفرینی جوانان

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲ آبان ۱۳۹۵


حمایت از طرحها و ایده‌های کار آفرینی جوانان

حمایت از طرحها و ایدههای کار آفرینی جوانان

 

 

سید جواد رضوی در توضیح آخرین وضعیت سامانه مجازی کارآفرینی جوانان که در اردیبهشتماه رونمایی شد، افزود: وزارت ورزش و جوانان از طرحهای کاربردی که در جهت مسائل و مشکلات روز جوانان باشد حمایت میکند. طرح راهاندازی سامانه مجازی کارآفرینی جوانان نیز از طرحها و ایدههای بود که در جهت یکی از مهمترین دغدغههای روز جوانان یعنی اشتغال مطرح شد و جهت حمایت در دستور کار قرار گرفت.

%d8%ad%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d8%b2-%d8%b7%d8%b1%d8%ad%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d8%a7%db%8c%d8%af-%d9%87%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%a2%d9%81%d8%b1%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%ac%d9%88%d8%a7

وی در خصوص اقدامات حمایتی انجام‌شده عنوان کرد: طرح سامانه مجازی کارآفرینی جوانان در سال 94 توسط بخش خصوصی که گروهی از جوانان بودند به معاونت ساماندهی امور جوانان ارائه شد و پس از انجام بررسیهای اولیه، موضوع این طرح مورد استقبال قرار گرفت. در ادامه با دعوت از مجریان طرح و برگزاری جلسات کارشناسی طرح به حدی از توانمندی که قابلیت ارائه در سطح ملی را داشته باشد رسید.

مدیرکل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان افزود: این طرح در کمیسیون تخصصی اشتغال و جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان مطرح شد و از دستگاههای مرتبط ازجمله وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی خواستیم تا حمایتهای لازم در این خصوص را داشته باشند. همچنین تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت ورزش و جوانان و مجری این طرح منعقد شد تا حمایتهای لازم در این خصوص تا حد توان انجام شود.

وی در خصوص اطلاع‌رسانی این سامانه اظهار داشت: از دیگر اقدامات انجام‌شده در این خصوص مسأله اطلاع‌رسانی بود که از اهمیت زیادی برخوردار است لذا به‌تمامی ادارات کل استانی اطلاع داده شد در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند، آدرس سامانه در پورتال رسمی وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت و همچنین این موضوع در برنامه‌های مختلف صداوسیما ازجمله نشستهای خبری مطرح شد.

رضوی بابیان اینکه این سامانه قابلیتهای مختلفی دارد عنوان کرد: متقاضیان پس از مراجعه و ثبت‌نام در سامانه ابتدا درزمینه مهارتهای کارآفرینی تعیین سطح می‌شوند سپس با دریافت یک اعتبار اولیه رایگان می‌توانند از بخشهای مختلف در جهت افزایش مهارتهای کارآفرینی استفاده کرده و وارد سطوح بالاتر شوند.

مدیرکل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان ارائه مشاوره‌های شغلی، مشاوره‌های تأمین مالی و به‌طورکلی موضوعات مرتبط با کسب‌وکار و کارآفرینی را ازجمله مباحث آموزشی سامانه دانست و اظهار کرد: امیدواریم متقاضیان به‌راحتی بتواند از خدمات و مشاوره‌های این سامانه استفاده کرده و مهارت لازم برای ورود به بازار کار را کسب کنند.

رضوی همچنین عنوان کرد: مطابق تفاهم صورت گرفته، در جلسه آتی کمیسیون تخصصی اقتصاد و اشتغال، مجری این طرح در خصوص آخرین وضعیت مراجعه جوانان و فرایندهای انجام‌شده گزارش جامع ارائه خواهد کرد.

وی با اشاره به قابلیت آموزش و توانمندسازی سامانه گفت: این سامانه از طریق توانمندسازی جوانان برای ورود به بازار کار در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی قرار دارد و ما حمایتهای لازم در این خصوص را تاکنون انجام داده و از این به بعد نیز انجام خواهیم داد.

منبع؛ وب‌سایت خبرگزاری مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *