حل بحران سوریه مهمترین اولویت من است

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
جمعه - ۲۳ مهر ۱۳۹۵


حل بحران سوریه مهمترین اولویت من است

دبیرکل جدید سازمان ملل:

حل بحران سوریه مهمترین اولویت من است

 

 

آنتونیو گوترش در سخنرانی افتتاحیه خود در مقر این سازمان در نیویورک اعلام کرد که حل بحران سوریه و مبارزه با تروریسم و عوامفریبی مهمترین اولویت وی در منصب جدید خواهد بود.

به نقل از الجزیره، دبیر کل جدید سازمان ملل متحد در سخنرانی افتتاحیه خود در مقر این سازمان در نیویورک اعلام کرد که حل بحران سوریه و مبارزه با تروریسم و عوام‌فریبی مهم‌ترین اولویت وی در منصب جدید خواهد بود.

«آنتونیو گوترش»، نخست‌وزیر سابق پرتغال روز پنج‌شنبه برای دوره‌ای پنج‌ساله به‌عنوان دبیر کل جدید سازمان ملل متحد جانشین «بان کی مون» دبیر کل پیشین این سازمان شد.

انتظار می‌رود که این سیاستمدار سوسیالیست پرتغالی که به مدت یک دهه به‌عنوان رئیس آژانس مهاجرت سازمان ملل فعالیت کرده است، در مقایسه با دبیر کل پیشین نقشی برجسته‌تر ایفاء نماید.

وی در سخنرانی افتتاحیه خود در مقر سازمان ملل در نیویورک اظهار داشت: «ما باید اطمینان حاصل کنیم که قادریم اتحاد میان تمام گروههای تروریست یا افراط‌گرایان طرفدار خشونت ازیک‌طرف و عوام‌فریبی و بیگانه هراسی از سوی دیگر را درهم بشکنیم. ما باید قاطعانه با هردوی آنها مبارزه کنیم.»

وی همچنین بر اهمیت برابری جنسیتی در سخنرانی خود تأکید کرد و حمایت و قدرت بخشی به زنان را تعهد اولیه سازمان ملل متحد خواند. این سیاستمدار 67 ساله پرتغالی وعده ارتقای حقوق زنان و اِعمال اصلاحات در درون نظام سازمان ملل متحد را داد. وی در حالی به عالی‌ترین مقام یک سازمان جهانی منصوب شد که جهانیان ادامه درگیریها در سوریه، بحران پناه‌جویان و تشدید تعارضات در یمن و سودان جنوبی را با نگرانی دنبال می‌کنند.

گفتنی است که به دنبال شکست پیش‌نویس دو قطعنامه در اوایل هفته جاری،‌ شورای امنیت سازمان ملل بر سر بحران سوریه با بن‌بست مواجه شده است. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *