حقوق شهروندی به‌عنوان واحد درسی در دانشگاهها تدریس می‌شود

دسته: غیر حقوقی , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
شنبه - ۴ دی ۱۳۹۵


حقوق شهروندی به‌عنوان واحد درسی در دانشگاهها تدریس می‌شود

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری:

حقوق شهروندی به‌عنوان واحد درسی در دانشگاهها تدریس می‌شود

684550622

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: به دنبال رونمایی منشور حقوق شهروندی در تهران، اولین همایش استانی آن نیز در کرمان برگزار شد و حقوق شهروندی به‌عنوان یک واحد درسی در دانشگاهها تدریس می‌شود.

حجت‌الاسلام مجید انصاری در آیین اجرای رسمی طرح بزرگ مفاخر و مشاهیر اسلامی و ایرانی (با رویکرد فرهنگی و پژوهشی) و اولین دوره اعطای جایزه باستانی پاریزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان افزود: توسعه حقوق به‌ویژه حقوق شهروندی و آگاه کردن مردم نسبت به مبانی و مبادی و روشهای اجرای حقوق شهروندی، به توسعه سیاسی، اجتماعی و ارتقای کشور در عرصه جهانی کمک می‌کند.

وی گفت: شخصیتهای بزرگ و مفاخر هر کشور گنجینه‌ای هستند که شناسنامه فرهنگی و ارزش اجتماعی را در دل خود جای‌داده است و این افراد درگذشته و اکنون به‌مثابه ارزشمندترین سند بهادار تاریخ ملت هستند که باید این گنجینه‌ها را در دل جای دهیم. معاون حقوقی رئیس‌جمهوری هدایت موضوع پایان‌نامه‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی به سمت مفاخر و مشاهیر ایران را اقدامی بزرگ دانست و افزود: این برنامه دانشگاه آزاد اسلامی را در جلسه هیأت دولت مطرح و پیشنهاد می‌کنم که دانشگاههای دولتی نیز پیروی کنند. وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی امروز به درختی تناور در ایران و برخی کشورها تبدیل‌شده است که برخاسته از جوانه‌ای در ذهن یک شخصیت بزرگ کرمانی بود. حجت‌الاسلام انصاری گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از مفاخر کرمان است، او که اوایل انقلاب و در شرایط سخت جنگ که بخشی از بار حل مشکلات دفع دشمن متجاوز و مقابله با تجزیه‌طلبان و متجاوزان بر دوش او بود، پیشنهاد تأسیس دانشگاه آزاد را مطرح کرد. وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی اولین دانشگاهی بود که درس وصایای سیاسی الهی امام خمینی (ره) را به‌عنوان واحد درسی دراین دانشگاه مصوب کرد. معاون رئیس‌جمهوری همچنین با اشاره به اینکه بحران آب در کشور تهدید جدی است گفت: سازمان ملل هشدار داده برخی از کشورها ازجمله ایران نمی‌توانند در آینده به دلیل تغییرات اقلیمی، خشک‌سالی و بحران آب بخشی از جمعیت خود را حفظ کنند و اکنون در لبه این بحران هستیم. وی اظهار کرد: از دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه واحد کرمان که پیشتاز است تقاضا دارم، ابتکار ارزشمند استاندار کرمان را به کار گیرد و دولت و ملت را در حل بحران آب کمک کنید. این آیین با حضور معاون حقوقی رئیس‌جمهوری، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، پژوهشگران، هیأت داوران، دانشجویان و اهالی فرهنگ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار و در سه حوزه مردم‌شناسی، تاریخ، ادب و فرهنگ‌عامه از پژوهشگران برتر تجلیل شد. دکتر محمدابراهیم باستانی پاریزی نویسنده، پژوهشگر، شاعر، استاد زبان و ادبیات فارسی متولد شهرستان سیرجان استان کرمان پنجم فروردین ۱۳۹۳ در سن ۸۹ سالگی درگذشت. از وی بیش از ۴۰ اثر ارزشمند بر جامانده است. دانشگاه آزاد اسلامی به‌منظور اعتلای فرهنگ و اتخاذ رویکردی فراتر از تکریمهای متداول، اجرای طرح ماندگار فرهنگی و نکوداشت مفاخر را در دستور کار خود قرار داده و در راستای این راهبرد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان نخستین دوره اعطای جایزه باستانی پاریزی را برگزار کرد. این جایزه به ابوالفضل حسن‌آبادی، افشین صالحی، مهدی نورمحمدی، منصور علی مرادی، عباس قنبری، فریدون مجلسی، سید محمدعلی گلاب زاده و مهرداد نصرتی اعطا شد. منبع: ایرنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۹۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *