حفظ استقلال و حاکمیت پاکستان در گرو کمک و حمایت از افغاستان است

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶


حفظ استقلال و حاکمیت پاکستان در گرو کمک و حمایت از افغاستان است

 

سفیر پیشین پاکستان در آمریکا گفت: حفظ استقلال و حاکمیت پاکستان در گرو کمک به افغانستان و حمایت از این کشور است و به همین منظور پاکستان به جای حمایت از شبکه تروریستی حقانی و گروههای مخالف مسلح باید از دولت این کشورحمایت کند.

«حسین حقانی» سفیر پیشین پاکستان در آمریکا از کشورش خواست تا به حمایت از شبکه حقانی و دیگر گروه‌های مخالف مسلح پایان دهد.

وی ضمن تائید حضور گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان گفت: تعداد زیادی از اعضای شبکه حقانی در پاکستان بسر می‌برند.

سفیر پیشین پاکستان در آمریکا تصریح کرد: حفظ استقلال و حاکمیت پاکستان در گرو کمک به افغانستان و حمایت از این کشور است و به همین منظور پاکستان به جای حمایت از شبکه تروریستی حقانی و گروه‌های مخالف مسلح باید از افغانستان حمایت کند.

حقانی با اشاره به مرگ ملاعمر در پاکستان گفت: ملاعمر در پاکستان مُرد، دولت افغانستان بارها به شواهد زیادى اشاره کرد که مخالفان دولت این کشور از طریق پاکستان حمایت می‌شوند، اگر پاکستان مخالف این موضوع است باید به افغانها و همکاران بین‌المللی آنها اجازه دهد با ورود به این کشور از عدم حمایت دولت اسلام‌آباد مطمئن شوند.

برای نخستین بار است یک مقام پاکستانی حضور گروه‌های تروریستی و مخالفان مسلح را در پاکستان و حمایت از آنها توسط این کشور را تائید می‌کند.

این در حالیست که برخی از اعضای کنگره آمریکا اخیرا با طرح افزایش اعزام نظامیان آمریکایی به افغانستان مخالفت کرده‌اند.

مخالفان این طرح معتقد هستند پاکستان دلیل بخشی از مشکلات افغانستان است و از همین رو تا زمانیکه پاکستان نگاه خود را نسبت به برقراری صلح در افغانستان تغییر ندهد، افزایش نظامیان خارجی راه حل بی‌فایده‌ای است.

یکی از نمایندگان پارلمان افغانستان نیز چندی پیش گفته بود که دولت اسلام‌آباد برای برهم زدن ثبات و امنیت افغانستان بصورت مستقیم و گاهی هم توسط نیروهای نیابتی خود تلاش می‌کند. منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *