حفاظت از منافع کشور از جنبه‌های حضور نداجا در آبهای آزاد است

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۴ دی ۱۳۹۵


حفاظت از منافع کشور از جنبه‌های حضور نداجا در آبهای آزاد است

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

حفاظت از منافع کشور از جنبه‌های حضور نداجا در آبهای آزاد است

195653885

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از جنبه‌های حضور نیروی دریایی در آبهای آزاد حفاظت از منافع کشور است، پس باید توان ایستادگی و بازدارندگی در حد مطلوب حفظ شود.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در مراسم تقدیر از پژوهشگران نمونه نیروی دریایی ارتش در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر اظهار داشت: در سالهای قبل از انقلاب نیروی دریایی در بحث تأمین و آموزش فرماندهان و کارکنان، وابسته به کشورهای بیگانه بود اما خوشبختانه به یمن پیروزی انقلاب اسلامی و تدبیر حکیمانه امام راحل با تأسیس این دانشگاه در سال ۱۳۵۹، امروزه باهمت بلند فرماندهان، کارکنان، پیشکسوتان به‌جایی رسیدیم که همه افسران و مدیران نیروی دریایی ارتش، فارغ‌التحصیلان آموزش‌دیده و پرورش‌یافته دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) هستند.

وی عنوان کرد: کارکنانی که امروز ناوشکن و ناو موشک‌انداز می‌سازند و در دریاهای دوردست در شناورهای سطحی و زیرسطحی دریانوردی می‌کنند و از افتخارات بزرگ نیروی دریایی ارتش و مایه بالندگی همه ما هستند.

وی افزود: امروزه فرماندهان برای انجام دقیق و بهتر وظایف و مأموریتهای محوله باید به حیطه و منطقه مسؤولیت خود اشراف دقیق داشته باشند و برای این منظور هم باید به حوزه آموزش‌وپرورش این فرماندهان توجه خاص کرد. فرمانده نیروی دریایی بابیان اینکه عرصه دریا عرصه بسیار گسترده و وسیع و حضور در آبهای آزاد بسیار مهم و ضروری است ادامه داد: حوزه مسؤولیت نیروی دریایی با توجه به محل مأموریتهای نداجا مسؤولیتی بین‌المللی است و طبیعتاً باید نوع تربیت و آموزش دانشجویان، فرماندهان و مدیران نیز متفاوت و متناسب با مأموریتهای محوله باشد.

دریادار سیاری افزود: سطح علم و دانش فرماندهان، مدیران و نوع آموزش حاکم بر نیروی دریایی ارتش و دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) باید به حدی باشد که در حوزه‌های علمی، سیاسی و بین‌المللی حضوری افتخارآمیز داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به نوع و محل مأموریتهای نیروی دریایی ارتش، دانشگاه افسری علوم دریایی امام خمینی (ره) با بقیه مراکز آموزشی تفاوتی بسیار مهم دارد و باید بیش‌ازپیش تفکر راهبردی بودن نیروی دریایی در نوع آموزشها هم حاکم شود.

فرمانده نداجا اضافه کرد: از سوی دیگر در کلام رهبرمعظم‌انقلاب به‌دفعات شاهد تأکید معظم له بر علم و ایمان و شجاعت به‌عنوان مؤلفه‌های ضروری هستیم و این مؤلفه‌ها هم باید در آموزشها و جهت‌گیریهای آموزشی توجه ویژه شود.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش افزود: امروزه در همه دانشگاهها و مراکز علمی در کنار بحث آموزشی، برنامه‌های پژوهشی نیز در دستور کار قرارگرفته است و برنامه‌های علمی بدون برنامه پژوهشی دیگر معنی و مفهوم ندارد و امروزه برنامه‌های آموزشی در کنار برنامه‌های پژوهشی اعتبار یک دانشگاه را مشخص می‌کند که این خود نشان از اهمیت برنامه‌های پژوهشی در سالیان اخیر دارد. وی اظهار داشت: البته باید دقت شود با توجه به حیطه وظایف نداجا نوع پژوهشها دراین دانشگاه نیز متفاوت و وابسته به اهداف و مأموریتهای نیروی دریایی ارتش است و اگر بخواهیم مبتنی بر تجهیزات گذشته در دریاهای دوردست حضورداشته باشیم به مشکل بدخواهیم خورد، ازاین‌رو ارتقاء سطح علم و دانش در کنار پژوهشهای راهبردی در سطح نداجا دررسیدن به جایگاه امروزی نیروی دریایی راهبردی نقش بسزای داشته و خواهد داشت.

منبع: مهر

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *