حزب دموکراتیک خلق پارلمان ترکیه را تحریم کرد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱ آذر ۱۳۹۵


حزب دموکراتیک خلق پارلمان ترکیه را تحریم کرد

حزب دموکراتیک خلق  پارلمان ترکیه را تحریم کرد

به نقل از رویترز، حزب کردی دموکراتیک خلق ترکیه (HDP) در واکنش به بازداشت برخی از اعضا و رهبران خود، از تحریم پارلمان و توقف فعالیتهای خود در قوه مقننه خبر داد.

508894635

البته حزب دموکراتیک خلق که دومین حزب اپوزیسیون ترکیه است اعلام کرده که قصد ترک پارلمان را ندارد اما نمایندگانش از حضور در جلسات قانون‌گذاری و همچنین نشستهای کمیسیونهای پارلمانی خودداری می‌ورزند.

در بیانیه‌ای که از سوی «آیهان بیلگن» سخنگوی حزب در مقابل دفتر وی در شهر عمدتاً کردنشین «دیاربکر» قرائت و در شبکه‌های مجازی پخش شد، علت تصمیم اخیر حزب دموکراتیک خلق، برخورد اخیر دولت آنکارا با رهبران حزب عنوان می‌شود.

به گفته وی، قرار است که مسؤولان حزب بعد از مشورت با طرفداران خود که اغلب ساکن نواحی جنوب شرق ترکیه هستند، تصمیم نهایی در خصوص ترک کامل پارلمان را اتخاذ کنند.

گفتنی است که پلیس ترکیه اوایل روز جمعه با هجوم به منزل «فیگن یوکسکدا» یکی از رهبران حزب طرفدار کُردها در دیاربکر، وی را دستگیر کرد و «صلاح‌الدین دمیرتاش» از دیگر رهبران کرد نیز در منزل خود در آنکارا دستگیر شد.

رفتار دولت آنکارا با رهبران حزب دموکراتیک خلق انتقادهایی را در سطح بین‌المللی به دنبال داشته تا جایی که کشورهای آلمان و دانمارک خواهان پاسخگویی ترکیه دراین زمینه شده‌اند.

به گفته «مارتین شولتز» رئیس پارلمان اروپا، اقدام اخیر دولت آنکارا اساس رابطه اتحادیه اروپا و ترکیه را زیر سؤال می‌برد.

آنکارا حزب کردی دموکراتیک خلق را به حمایت از پ ک ک متهم کرده و به این بهانه بازداشت رهبران حزب را توجیه می‌کند.

منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *