حزب الله لبنان صدور حکم علیه شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد

دسته: حقوق بین المللی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲ خرداد ۱۳۹۶


حزب الله لبنان صدور حکم علیه شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد

انتشاردهنده: محمد خواجوئی

 

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای صدور حکم علیه شیخ عیسی قاسم عالم برجسته بحرین را محکوم کرد و آن را جرم تازه ای از مجموعه جرایم ضدانسانی آل خلیفه علیه ملت بحرین خواند.

به گزارشی از بیروت، در بیانیه حزب الله آمده است: این حکم، جنایت تازه حکومت بحرین در حق آیت الله شیخ عیسی قاسم است که به سلسله جنایت های ضد انسانی که نظام بحرین در طول ده ها سال گذشته و در جریان قیام کنونی ملت بحرین علیه این مردم صبور مرتکب شده افزوده می شود.

حزب الله افزود: این حکم ظالمانه در حق بزرگترین مرجع مسلمانان شیعه در بحرین به اتهام عمل به یکی از مهمترین واجبات دینی یعنی دریافت مال خمس و زکات برای پرداخت به فقرا و ایتام، لکه ننگی بر پیشانی حکومت بحرین است که شاه آن با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیدار کرده و از حمایت های او در مقابله با ملت مظلوم بحرین بهره مند می شود.

بیانیه حزب الله در پایان آورده است: ما علاوه بر محکوم ساختن این حکم جدید، تصمیم خطرناک قبلی حکومت بحرین در سلب تابعیت از آیت الله شیخ قاسم را نیز محکوم می کنیم و با درود به ملت مقاوم بحرین که در دفاع از مرجعیت و دین و کرامت و حقوق خویش به پا خواسته تاکید می کنیم که ملت بحرین مسیر درستی را انتخاب کرده و ان شاء الله این مسیر آنها را به اهدافشان خواهد رساند. همچنین از همه دولت های مستقل و ملت ها و شخصیت‌ها و علمای همه کشورهای اسلامی می خواهیم تا از ملت بحرین در دستیابی به حقوق و خواسته های عدالت طلبانه شان حمایت به عمل آورند.

دادگاه بحرین صبح امروز (یکشنبه) در حکمی آیت‌الله عیسی قاسم و مسئولان دفتر وی را به اتهام پولشویی به حبس تعلیقی و پرداخت 100 هزار دینار جریمه محکوم کرد.همچنین بر اساس این حکم تمامی اموال متعلق به حساب‌های شیخ عیسی به مبلغ سه میلیون دینار و دو مِلک مصادره می‌شود.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *