جهش علمی دانشگاه آزاد اسلامی موجب ارتقای 
رتبه علمی کشور شده است


دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵


جهش علمی دانشگاه آزاد اسلامی موجب ارتقای 
رتبه علمی کشور شده است


ئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل:

جهش علمی دانشگاه آزاد اسلامی موجب ارتقای 
رتبه علمی کشور شده است

دکتر علی شامل در مراسم افتتاحیه هشتمین کنفرانس ملی تحلیل پوششی داده‌ها در اردبیل بابیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است، گفت: این دانشگاه در سایه سیاست‌گذاریها و تلاشهای بی‌وقفه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پایه‌ریزی شده و امروز جزو بزرگ‌ترین دانشگاههای حضوری دنیا است.
وی بابیان اینکه در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی با 23 پله صعود در رتبه 165 جهان قرار دارد، افزود: با این رتبه، رتبه علمی کشور نیز از 22 به 21 ارتقا یافته است.
شامل بابیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به معنای واقعی اجراکننده اصل 44 قانون اساسی است، تصریح کرد: در سایه مدیریت توانمند این دانشگاه اکنون به سمتی می‌رویم که جزو دانشگاههای نسل سوم و کارآفرین باشیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل ادامه داد: با ایجاد شرکتهای دانش‌بنیان، مراکز رشد، ساها و غیره، دانشگاه آزاد اسلامی از شهریه دانشجو نیز مستقل خواهد شد.
وی بابیان اینکه تدوین و اجرای برنامه‌های علمی در جهت عملی کردن شعار سال و منویات مقام معظم رهبری از وظایف دانشگاهها است، خاطرنشان کرد:
یکی از عوامل مؤثر در توسعه علمی، برگزاری همایشها و کنفرانسهای علمی با معرفی دانش جدید و شناسایی چالشها و معضلات است.
شامل بابیان اینکه برگزاری چنین کنفرانسهایی در راستای اقناع روحی جامعه برای کسب معلومات جدید محسوب می‌شود، افزود: این کنفرانس فرصتی است تا اندیشمندان و پژوهشگران یافته‌های جدید خود را در اختیار جامعه و علاقه‌مندان قرار دهند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اظهار امیدواری کرد: این کنفرانس بتواند در راستای توسعه علمی کشور گامهای مؤثری برداشته و اثری ماندگار باشد.
در ادامه دکتر محمد ضعیفی زاده معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل نیز گفت:
این کنفرانس با محورهای نظریه تحلیل پوششی داده‌ها، تصمیم‌گیری چند معیاره، تحلیل پوششی داده‌ها در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، تحلیل پوششی داده‌های شبکه‌ای، تحلیل پوششی داده‌ها و داده‌کاوی، تحلیل پوششی داده‌ها و الگوریتمهای فرا ابتکاری، تحلیل پوششی داده‌ها در اقتصاد و مدیریت، تحلیل پوششی داده‌ها با داده‌های نادقیق، کاربرد تحلیل پوششی داده‌ها در انرژی، صنعت، کشاورزی، علوم کامپیوتر و بانکداری در زنجیره تأمین به مدت دو روز از 13 تا 14 مردادماه 1395 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *